2008. június 4.

Loxon
Azt akarom, tedd meg (A fospumpa csókja)

Az alábbiakat egy laptopon találtuk, a lerombolt árnyékszék alatt. Mivel nem Elit alkotás, de forrásértékű (tartalmaz egy igazi Elit művet – csoda, hogy fennmaradt –, és bizonyos történeti dokumentációt is), befogott orral is muszáj közreadnunk. (TÖK közlemény)



Már hajnal volt, csiripeltek a kendermagot csipegető, kókadékony troákulőr madarak.

A Méltányosság Politikaelemző Központ szakembere meg akarta igazítani a szétszakadt huzatú, műanyag kerti ülőkékhez tervezett, lapos párnát kékes színűre gémberedett testtája alatt, de a kilógó szivacsbél sehogy sem engedelmeskedett egyébként figyelemreméltó igyekezetének. Lenyelt egy tegnapról a szájában félig megalvadt* kendermagot, majd szeméhez emelve távcsövét, elhelyezkedett a madárlesen.

Binokuláréval kísérte figyelemmel az új típusú, FŰ-06-os madár röptét. Bár nem mondta ki, ezáltal hivatalosan is megállapítást nyert, hogy a madár valamilyen előre nem látott célnál fogva katatón mozgást végez.

A központban csörgött a telefon. A vonal másik végén az álmos főnök jelentkezett, akit maguk között csak főnixnek neveztek. „Nem tudom, hogyan tovább” – mondta a főnix – aki egyébként Az Ember, Aki Még A Kókán Is Csomót Keres (AEAMAKICK) nevet viselte –, miközben a háttérből egy ismert könnyűzenei felvétel refrénje szűrődött be az éterbe: Miért remeg a kezed? Azt akarom, tedd meg! Míg telefonált, a távirányítóval bekapcsolta a stratégiai térképet, amely ezúttal az ellenség vonulását mutatta.

Ám – történetünket félbeszakítandó – véletlenül elnyomta a gombot, és a képernyőn egy ismeretlen tévéadó műsorvezetője jelent meg:
Mélyebb, független elemzések azonban kimutatták, hogy a prezentáció tervezője alkoholmérgezést kapott, és a prehányási szédüléses paroxizmus állapotát jelenítette meg az utolsó néhány percet uraló, befejeződni képtelen, kókadt szárnycsapásban. – meg sem nézve, hogy a képernyő jobb felső sarkában egy nagy R betű villog, kinyomta.

– Tehát azt mondja, hogy a FŰ-06-os rendellenesen viselkedik?

A távirányító rendetlenkedett. Újra bekapcsolva, a képernyő menthetetlenül átiramlott a Rém csendes rolád egyik epizódjára.

– Szarcsimbók – közölte AEAMAKICK, majd fáradtan letette a kagylót.

Nem volt megállás. A „főnix” százéves mélyalvásba zuhant, majd különös REM-állapotba. Előbb Irène Jacob, hamarosan az én szívem kék és vörös című álomepizód, később a kék rapszódia, majd önmaga paródiája, végül egy megtört szív kísérette meg álmában. Ez utóbbi már jel kellett volna, hogy legyen.

Tizenegykor ugyanis arra ébredt, hogy a fospumpa** eluralta a képernyőt.

Ekkor buzogni kezdett ereiben a forradalmi vér, remegve felállt, és az egész központot betöltő hangon énekelni kezdett:

Csipkerózsika
Álma tűnt tova
Csattant a múzsa csókja
Megvagyunk, nem alhatunk
Tán örökké
Öreg tollasunk, kopott sasunk,
Mint főnix, újra éled
Felriad, szárnyra kap

Megint csak kék, kék a szíve
Szép, szép, szép a színe
Kék, kék a szíve
Szép, szép, szép a színe

Sok a fals szöveg, ígéretek
Plakáton el se férnek
Fület repeszt, Dunát rekeszt már.
Elég volt.
Tudjuk is, merjük is,
Gyerünk, tegyük végre
Csak ennyi kell, újra fel
Szállj! A zászlónk kék, kék
Ragyog az égen



*  Ebből látszik, hogy a szerző hülye (a TÖK megj.)
** Itt javítottunk az eredeti szövegen (TÖK)

50 megjegyzés:

Gizike írta...

Hm...
Korán kelt, Loxon.
Ha részt szeretne venni az irodalmi projektben, írjon egy emailt a kbgizike@g.mail.com-ra, és megy a meghívó.

Gizike írta...

pffh
kbgizike@gmail.com helyesen

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Vegre egy szurrealis mualkotas a tirpakblogon.
Nagyon ideje volt.

Névtelen írta...

Szerintem inkább Ian M. Banks-os

tölgy írta...

gizike,
tudja, hogy egészen mutatós ezen a képén?
kellemesen csalódtam.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Eddig azt hittem, a katonakat nem erdeklik az egalitarianus utopiak.

tölgy írta...

Mondtam: őrnagy nem is katona.
Lehet, még csak nem is rendőr, hanem talán tűzoltó?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Lehet, hogy a csillaghajoflottanal szolgal?

Névtelen írta...

Nekem legszimbibb az Aláz Birodalom volt, beismerem.
Bár a Kultúra se rossz, csak hiányolom a megszorításokat.

Tűzoltást is tanultam, mivel tüzér is vagyok.

tölgy írta...

Őrnagy,
akkor maga vízér őrnagy.
És eddig etetett minket a tankokkal :(
Én sosem bíztam magában.

Névtelen írta...

Egy görög véleményére nem adok. De:

A tankban is ágyú (löveg) van, bár gondolom ez meglepi. Szóval tudni kell vele lőni, bár a T-72-ben igen korszerű célzókészülék van.
Gyakorlat kell, KGB se tudta kilőni Prosztót a Skoda löveggel.
Szóval nem árt, ha az ember a tank előtt lőtt párat sima ágyúval is.

Azért mehettem a West Pointra is, mert igen sokoldalú vagyok. Mint a Mester

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ne hivatkozzon arra a Skoda loveges esetre.
Akkor meg tuzerkent vettem reszt a bevetesben. Azota rajottem, hogy az en kepessegeimet leginkabb vezetokent lehet kamatoztatni. Ma egyszeruen megparancsolom a bakanak, hogy loje ki Prosztot.

Ma reggel is kiadtam egy ilyen parancsot, de a baka nezett ram, mint a birka. Nem tudja, mitol van ez, ezredes?

Névtelen írta...

Jelszó is kell, bevédtem magam, nehogy Tölgy akciózzon.
A mai jelszó:Piski híd

Névtelen írta...

Ágika hívott, Prosztó az ő személyes védelme alatt áll.
Valamit tudhat a 200 kiló ellenére, az már biztos.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Odamentem a bakahoz es azt mondtam neki: Piski hid. Erre ramfogta a fegyveret, alig tudtam meglogni. Maga szorakozik velem, alezredes?

Névtelen írta...

Utána kellett volna mondani a parancsot rögtön. Ha nem mondja, akkor kémnek nézi. Hogy nézett ki a baka? Megbüntetetem, nem lett volna szabad hagynia, hogy ellógjon élve.

Ezredes, már bocsánat.

tölgy írta...

őrnagy,
gyorsan avanzsál.
Mintha átugrotta volna az alest.

A jelszava meg szart sem ér. Én is kipróbáltam egy posztosnál, de azt hiszem félreérthette, mert elrohant. Valami olyasmit kérdezett vissza, hogy "Pisti hív?"

Névtelen írta...

Ja bocsánat,közben lecserélték a századomat. A szolnoki tapló deszantosok vannak őrségben.
Az én embereim magából faforgácsot csináltak volna Tölgy, mint ahogy Gizike budijából.

Névtelen írta...

Az én embereim paroliján páncélos van , maguk szerencsétlenek, nem ejtőernyő. Hiába, aki nem volt katona ennyit sem tud.
Remélem , ha visszajön a Fospumpa, visszamenőleg mindenkit behívnak. Tölgy ,magát beosztom a latrinákhoz, elintézem, hogy hozzám kerüljön.

tölgy írta...

Őrnagy,
azt látom, hogy csak vízér. De latrinánál komolyabbat nem mernek magára bízni?
Magának már emberei sincsenek, szerencsétlen!
Magyar katonát akar látni, akkor át kell lépnie a határt, és valamelyik szomszéd ország seregében keresgélnie.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ha visszajon a Fospumpa, a zurzavarban megprobalom magam eloleptetni.
Tengernagy akarok lenni.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Panceloskatonak szolgalhatnak tengeralattjaron?

Névtelen írta...

Van 1 db aknaszedőhajónk jelenleg a Dunán, de nagyon nehéz rákerülni KGB, nem lesz könnyű elintézni. Magának elintézem.

Vannak még bakák is azért a seregeben, bár tiszt több van, az tény. De jobb is, minek annyi proli,nem?

Tölgy, egy jó parancsnok mindenre ügyel ,a latrinákra is.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Megorult?
Hajora?
A hajo billeg es koros-korul viz van korulotte. A vizet en utalom.

A partrol akarom parancsnokolni a hajohadat. Majd hadrendbe allitunk egy nehany koteleknyi kajakost is es akkor kinevezhetek ellentengernagyot is.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Es tengeralattjarot is akarok.
Tengert is hozza.
Eloszor hoditsak meg a pancelosok a tengerpartot, majd ott kialakitok egy tengeralattjaro-bazist.

Névtelen írta...

Mi nem hódítunk, védekező sereg vagyunk. Még puccsra vagunk jók, meg prolik taposására. Komoly háború? Viccel?

Sajnos tengerre szállás nélkül nem lehet tengernagy. Yamamoto is inasként kezdte. Felveszem a Lajtára, várja az árnyékszék.

Egyébként igaza van, a legelitebb fegyvernem a flotta.
Beszéljen Tölggyel, hátha leigazolja a görög flottához.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Micsodaaaaa?????
Ha en tengerpartot akarok akkor meglegyen az a tengerpart!
Parancsot fogok adni.
Hol a segedtisztem????

Névtelen írta...

A segédtisztje sziesztázott.De már jelen. Támadunk! Merre? A Sárga-tenger megfelel? Tölgycölöpök képezik majd pontonhídaink alapját.

Névtelen írta...

Rossz hírem van. Most jöttem a Feritől. A Juhásztól. Magát, érdemi elismerésével, kinevezték az elhárítás görög osztályára. Sajnálom. Én veszem át a helyét.

tölgy írta...

KGB,
jöhet, de csak ha képzett gipszkartonfal szerelő. Most arra lenne szükségünk.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hát jó, Őrnagy.
Hátba támadott.
Örüljön csak. Maga nyert.
Legalábbis csak higgye azt!
Megvádolom azzal, hogy maga görög kém.
Tölgy a tartótisztje. Vagy maga a Tölgy tartótisztje, mindegy.

Hajnalban agyonlőjük a sáncon. Kivéve, ha rávall Juhász Ferire.

Legyen kreatív és találja ki, mit vall Juhász Feriről.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Gipszkartonfalat az Őrnagy bakái tudnak szerelni, ha kapnak pincepörköltet kadarkával.

Sajnos már nem tudok parancsot adni, mert a segédtisztem megfúrt. Fúrjuk meg mi ezt a renegád Őrnagyot és a bakáit vessük be a gipszkartonfal ellen.

Névtelen írta...

Csongrádi kadarka az jöhet ,de harcsapörkölttel.
Juhász Feri meg akarja puccsolni az Urat Tölgy és a a Fospumpa és a görög hadsereg segítségével. Elég lesz?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Es mi a maga szerepe az osszeeskuvesben, Ornagy?

Csongradi kadarkat nem talaltam. Kiskorosi van.

Névtelen írta...

Nekem semmi. Én nem árulom el az Urat.

Nekem csongrádi kell, Nagyapám mindig azt itta.
Csalódtam magában, nem tud szerezni.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Haha! Az Urat nem arulja el, de Juhasz Feritol megkapja az en helyemet!
Ne nezzen madarnak, Ornagy! Azonnal arulja el, mi a szerepe az osszeeskuvesben!

Ha elarulja, lesz csongradi kadarka is. Promise.

Névtelen írta...

Juhász Feri benne van az Ágis összeesküvésben, meg a Fosmpumpával is egyezkedik. Bizosra megy. Én megvezetem, ha lép, azonnal letartóztatom és átadom az Úrnak. Érti már? Ide azt a kadarkát.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Es a megvezetesert kapta meg az en helyemet. Mit igert neki?

Itt van a kadarka. Megtevesztes vegett a cimkeje szerint kiskorosi, de ezt csak azert hamisitottam ra, nehogy a deszantosok megigyak. Valojaban csongradi. Igya csak.

Névtelen írta...

Kiskőrősi bort nem iszok, lebukott, megéreztem rajta, hogy nem csongrádi egyből, az illata alapján.

Hülyének néz?


A Mester feltétlen támogatását ígértem neki, ez mindnet megér egy politikusnak.

tölgy írta...

KGB,

csak szólok, ma az Őrnagy nem beszámítható. Az előbb egyetértett velem.
Vagy már megkapta a kadarkát?
In vino veritas.

A gipszkartonfal nagyon praktikus tud lenni kivégzőfalnak is. Könnyen szerelhető, szállítható. Bárhol felállítjuk és bárkit gyorsan agyonlövethetünk. Főleg a gyorsan mozgó, gépesített alakulatoknál ajánlom.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hat mit kepzel rolam, hogy en hazudok? Sose tennem, milyen alapon allit ilyet? Most megsertodtem, en itt borral kinalom, kedves vagyok magahoz, amikor maga csak egy mocskos puccsita, akinek surranoval kellene a pofajaba taposni, erre maga lehulyez.

Javithat a helyzeten, ha elarulja, a Mester benne van-e az osszeeskuvesben az Ur ellen.

Névtelen írta...

Maga nézett hülyének, holmi hamis borral.
A Mester nincs benne, nem bírt a Feri jó projektet ajánlani neki.

Maga szerncsétlen, a gipszfalat simán átviszi a golyó, így nem csak azt öli meg, akit ki akar végezni.

Egyszerűbb pisztollyal rarkón lőni, akkor nem kell fal, mint anno a szovjet elvtársak tették.

tölgy írta...

őrnagy,
mi egymás mögé két gipszkartonfalat állítunk, közte kis szilikon hab. Az megfogja a maga golyóit is.

A tarkónlövés meg bolsi módszer, és nem szabályos, másrészt a fehér glasszé kesztyűmre fröccsenhet a vér és az agyvelő.

Már néhány felkészülési kivégzést foganatosítanom kéne, mert félek 1-2 éven belül sok dolgom lesz, és mégsem szeretnék felkészületlen lenni. A leégés nagy blama lenne.

Névtelen írta...

Szilikon hab? Ha-ha-ha Mint kés a vajon, úgy viszi át AKSM lövedéke. Golyója Magának van, nem a gépkarabélynak.

Nem lesz koszos a kesztyűje, mert lefelé megy a cucc. Különben is, nem vagyok én állat, az ilyet a bakák végzik el.

1-2 év múlva? A hülyék pártja görög segítséggel tisztogatni fog, itt a bizonyíték KGB!!!
Fehérkesztyűterror újratöltve?

tölgy írta...

őrnagy,
jól értjük?
Magának nincsenek golyói?
Szegény ember, így már jobban értem magát. Eccer talán még barátok is lehetünk.

ps Maga nem dolgozott még magánerős építkezéseken. Ott olyan vasalt betonozások vannak, hogy a maga tankjait is kiröhögik. Egy magánerős purhab pedig ellenáll mindennek!

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Kibujt a szog a zsakbol.
Tolgy a hulyek partja megbizasabol tisztogatasra keszul. Gorog penzbol raadasul.

Ez egyertelmuen az elharitas gorog osztalyara tartozik.

Siman tarkonlojem vagy alcazzuk balesetnek?

Névtelen írta...

Még ne ölje meg. Várjunk még. Hátha hibázik, és el tudjuk kapni az egész Fosmpumpa csürhét.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Haha, most lebukott!
Vegrevegre, szaladok a Juhasz Ferihez!
A kedvenc kis Ornagya ellenseges kem szokeset kesziti elo! Varbortont kap, az nem is kerdeses es a pancelosoknak en parancsolhatok, ezuttal furkalodo segedtiszt nelkul! Es ha megvannak a pancelosok, azokat felaldozom a kikotoert es lehetek tengernagy.

Maga nem tudja, kivel kezdett, ornagyocskam!

tölgy írta...

Nu,
azt hiszem láttam ma az egyiküket. Egy autóra az volt írva: fostalicska. Ledudáltam a qrva annyát neki!

Névtelen írta...

Én csak BTR-rel járok, sima autóval nem.