2008. június 30.

Kovátsch Gamma Bertalan
Hazádnak rendületlenül

Komolyan. Néha már elönt a kétségbeesés és menni készülnék a fejlett nyugatra, ahol annyiért adnak mindent, amennyiért eladható és nem piszkálnak bele komcsi módra a békés üzletemberek játékába.

Valahol, keleten, délen, északon vagy nyugaton ott az a Nyugat, ahol Verseny van és Piac és a Hozzáadott Értéket megbecsülik. Ha kell, állami megbízásokkal.

De nem mehetek. Nekem kell Ady Endre nyomdokába lépnem, aki megmondja Feketeország lakóinak a tutit. Mindig kell egy Ady Endre és most éppen rám esett a sor. Mindenkinek a maga keresztje, ugye, vannak, akikből Buta Faszkalap Őrnagy lesz és van, akiből Ady Endre. Rám konkrétan Ady Endre szerepe jutott.

Ady Endre az egy híres költő volt, tudjátok? Ha valamelyik elit nem olvasott volna tőle még semmit, itt van egy verse.

Jött értem a fekete hajó
Jött értem fekete vizen.
Álom-királyfit, vitt tova vitt
Moslék-országnak mentiben -
Fekete hajó, fekete vizen.

Moslék-ország, hajh, cudar ország,
Hajh, Hortobágy, zsír-szívű rém;
Hajh, Átok-város, Redves-ugar:
Piszok-hazám, mit kapaszkodsz belém?
Fekete vizeken jöttem én.

Vagyok a nyugati sirály -:
De magyarnak köpött ki a föld
Moslék-ország a nyakamon ül
Engemet Moslék-ország örökölt:
Nyöszörög a hájszagú föld.

Már nem megyek el, fekete hajó
Moslék-ország hagy' örülj, szegény!
Laza ferdinen, laza ferdinen
Fekete vizen, fekete legény,
Hajh, kutyafáját, szomorú legény.

Akkor verset írt az Endre. Ma meg blogolok én. Aztán meglátjuk, melyikünk lesz híresebb száz év múlva.

29 megjegyzés:

Ezredes K Őrnagy írta...

Megtisztelő bekerülni egy postba. Csak az a baj, hogy a Mester törölte a hivatkozott kommentemet, így nem igazán működik a "He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.". Természetesen angolul idézek, hogy én is megmutassam, hogy mennyire elit vagyok.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ez az igazi, nem, Ornagy?
Nem is kell tudnunk semmit a Buta Faszkalap Ornagyrol, csak azt, hogy Buta Faszkalap volt. A tobbi csak megzavarna az olvasokat.

Ady Endre verse tetszett?

Névtelen írta...

Mester! Leomlok nagyságod előtt...


Mester, egy ifjú agg, setétlő, béna, sánta
Szól félszegen feléd, motyogva és szeliden:
Kinek halk nyála folyt, borongó, furcsa ívben
Olvasva énekid a vénhedt utcasárba...
S ki elmekegte őket, nyifegve csendesen,
S halk, holdas esteken, vetvén a keshedt ágyot
Te szent nagy Fenekedbe beléomolni vágyott
Málé kis inasod én szörnyű Mesterem.

Alázattal, szeliden, ki ünnepelni jöttem
Könnyes, fakó szívemmel és trottyos térdemen;
Mely úgy fáj alkonyatkor, csúzos bokámba lenn,
Mikor elaggott felhők boronganak fölöttem.
Mert isten vagy, csekélység, és két isten és három
Oly bús, kietlen mindegy... s eszembe jut a tantim,
Ki egyszer látott téged a pályaudvarban kinn'
S szegény, jó grószpapa, ki ellenőr Parádon.

Leskelődő

Ezredes K Őrnagy írta...

Ady egy köcsög szifilsztől megbolondult felforgató hippi volt , írtam a Mesternek is, hogy megnéztem volna a fejét 1920-ban. Abból a korból inkább Herczeg Ferenc a kedvenc.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hat latja, Ornagy.
Nem veletlenul torolte a Mester a hozzaszolasait.
Maganak meg fejlodnie kell.
Ady lehetett szifiliszes, de sokkal fontosabb, hogy o volt a Megmondoember, aki beolvasott a Hulyemagyaroknak.
Most a Mester az aktualis Ady Endre, mi pedig kis Toth Arpadok vagyunk. A Leselkedo altal beidezett vers tole van. Hat nem apropo?

Névtelen írta...

Úgy van KGB! Apró pici tóthárpádok.(A W. néma) Elég poénos :)
Mellesleg, mit csináltak tölggyel, már megint valami gyapjaslepkét eresztettek rá? Vagy még mindig levitál? Aha, így menekül a Redves-ugar elől. Bátor dolog, mondhatom...

Egyébként meg semmi vész, ma megtudtam a Mestertől, hogy az internet mindent megold.

Leskelődő

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Tolgy belesult a hazugsagaiba es elveszitette a Sztalingradjat. Amint a Fospumpa fogja, utalt is ra a Mester a mai opuszban.

Nem az internet old meg mindent, hanem az Igazsag. Ha az kiderul, a gonoszoknak annyi. Igy bukott meg a katolikus egyhaz is, igy fog megbukni az Igazsag tobbi ellensege is.

Talalkoznak a Waterloo-jukkal. Akarom mondani, a Sztalingradjukkal.

Névtelen írta...

Ezt az ellenséges Igazságközleményt hallottam a minap:

"Elveszített Sztálingrádok átvehetők az OVB Talált Tárgyak Osztályán - legkésőbb 2010-ig."

Most miccólnak?!

Leskelődő

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Maga viccelodik itten.
Amikor sztalingradi csatak dulnak.
Konkretan a szcientologia egyhaz is elveszit egyet.
Ok is.

tölgy írta...

Én legfeljebb magukat tudnám elveszteni, de szeretném is!
Dolgozom. néha ilyen is van.

Őrnagy lebukot, de bum. Én mr Gizike budijánál láttam, hogy képtelen komplex feladatok elvégzésére. HA a Mester igazán haragudna, akkor innen is kimoderálná. Mert végtelen az ő hatalma.

Még szerencse, hogy nem Jeremiás prófétához hasonlította magát a Mester. Mert ez a köcsösg Ady meg tele van biblikus prófétai utalásokkal :(
Igaz, Ady Párizs és Érmindszent közt ingázott, a Mester meg a Bp-Keleti - Miskolc Tisza pu. intercity relációból látta a magyar ugarot.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Bauer, hol a cikke?
Ezt miert vonta vissza?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Igaza van, Tolgy.
A Mesternek nem okoz nehezseget az Ornagyot innen is kimoderalni.
Adott neki meg egy eselyt, ennyi az egesz.

Névtelen írta...

csak 12 komment? elementek nyaralni Tirpakiarol?

tölgy írta...

Én csak holnap megyek.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Mindenki nyaral, nevtelen.

Ezredes K Őrnagy írta...

Én nem nyaralok, dolgozom. Nem buktam le Tölgy, önként fedtem fel magam a Reakción. Nem volt más kiút.

Ezredes K Őrnagy írta...

Tölgy, egy bölcsész mit tud dolgozni? Kíváncsian hallgatom.

maximdewinter írta...

Nem vagyok sem rokona, sem ismerose, es semmifele ose senkinek, jobb ha nem peldalozgatnak velem!
Bandi

Névtelen írta...

Mindent, ami adódik: füvet nyír, gazol, stb. Tudka közmunka a segélyért.

Ezredes K Őrnagy írta...

Erre gondoltam magam is Tölgy.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Maxim, egy halott nekem ne dumaljon.
Egy halott csak oruljon, ha hivatkoznak ra.
Mert nem muszaj am a Mesternek a hulyeadyt emlegetni, el is felejtheti a Mester a hulyeadyt es akkor mi lesz?

Ki is lehet venni azonnal Adyt a szoveggyujtemenybol.

maximdewinter írta...

Tan jobb lenne a Mestert feltenni egy kompra, ide-oda jarhatna egyik parttol a masikig, hatha megerkezik valahova. Bar az az erzesem, mar lekesett.
A disznofeju nagy-Ur fel fogja falni otet.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

A Mester meg fogja haladni Adyt.
Ady csak ugy lesz benne a szoveggyujtemenyben, mint a Mester elozmenye.
Adyt megehette a disznofeju es kompozhatott, a Mester kikot es halad.

Ez mar onmagaban elegendo ahhoz, hogy Ady csak egy labjegyzet legyen a Mester mellett.

maximdewinter írta...

De kerdes, hogy mifele halad a Mester? Szokincse az evek soran par jelzore korlatozodott, bar az biztos, hogy azokat keveri-kavarja. Ahhoz nem kell esz, legyen inkabb gyogyszeresz. Meregkevero?

Ezredes K Őrnagy írta...

Meg a Mester Miskolczon qrvázott, nem Nagyváradon. Minőségi különbség.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Meseljen a kulonbsegrol, Ornagy.

Ezredes K Őrnagy írta...

Nem tudok ,mert a hadsereg képviselője nem tehet rasszista kijelentéseket.

tölgy írta...

Néha hívnak és Őrnagyokat tanítok állva pisilni. Akinek sikerül, az kerülhet a vezérkarba.

Ezredes K Őrnagy írta...

Őrnagy nem mehet a vezérkarba, min. ezredesnek kell lenni. Maga egy hazudós kétszikű.