2009. augusztus 15.

Höndör B. Margit
A nagy találkozás

A Nefelejcs és a Snóbli Alajos utca sarkánál láttam meg a Nagy Embert 10 évvel ezelőtt. Éppen lélegzetet vett, mint annyian mások, az egyszerű kisemberek, kisállatok, Géza. Csodálattal töltött el ez a pillanat, a rádöbbenés, hogy akár egy lehetne közülünk, és mégsem az, a szerénység, ahogy a nagyságát viselte, a keresetlen zsenialitás, ami minden porcikájából még ebben a pillanatban is sugárzott, a számszeríj a kezében, és a papírcsákó a fején.
Odamentem mellé, megböktem, és rákiáltottam: SZEVA! Válaszolt valamit, de arra már nem emlékszem, mit mondott. Több ember is odajött megbökdösni őt, lassan egész tumultus alakult ki körülötte, a járdát és az úttestet is emberek lepték el, az autók dudáltak.
Hirtelen a nagynéném jutott az eszembe, aki imádta a Nagy Embert, állandóan róla beszélt, mutogatta a magazinokból kivágott fényképeit. Nagyon untam mindig ezt, ezért még egyszer megböktem ŐT, most helyezve, a bordák között. Felsikoltott, és akkor jöttem rá, hogy mennyire hasonlít a harmadunokatestvéremre.
- Anyád! - kiáltott rám. Mondtam neki, hogy szívesen lehívom, ha érdekli, megtermett, erős asszony volt az én anyám, az ingerlékenyebb típusból. Kerestem egy telefonfülkét, de mire anyám megérkezett, a Nagy Ember eltűnt. Kaptam két pofont, és fel kellett mosnom a lépcsőházat büntetésből.
Később beugrottam a barátnőmhöz, éppen rossz volt a kedve valami pasi miatt, jól elbeszélgettünk.

6 megjegyzés:

tölgy írta...

10 év nagy idő. Én nem nagyon emlékszem Magára, bocs.
De az igazság az, hogy már régóta csak napszemüvegben mehetek ki az utcára a hisztérikus rajongók miatt.
Ez az elit celeb sorsa.

Höndör B. Margit írta...

Tölgy
maga semmit sem változott, csak a papírcsákó viseltes kissé a fején.
Nem gondolt még arra, hogy lecseréli?
És szerintem ne a Népszavából hajtogaSSA megint, próbálkozzon egy hetilappal, azokat talán keményebb papírra nyomják.
Csinálja Blikkből!
Illene magához:)

bz249 írta...

Gizike: Tölgy egy konzervatív úriember! Az antikváriumban veszi meg a csákónak való verseskötetet.

bz249 írta...

ja és ne náculjon, ha már kiemelte a náci rohamosztagokat tessék valahova egy GPU-t, NKVD-t vagy még jobb: KGB-t beszúrni valahova

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Miert????
Miert mindig a legjobbak mennek el elsonek???
Es miert roviddel azutan, hogy Gizike talalkozik veluk az utcan veletlenul???
Szornyu a sors vak keze.

Ezredes K Őrnagy írta...

Gizike, jó volt találkozni magával a Péterfy Bori koncerten az Elitszigeten. Kicsit kevesebbet is ihatott volna előtte az Ibolyában.