2007. május 9.

tirpak-admin
Kovátsch Gamma Bertalan: Biztosítás, biztonság

Figyu, elitek! Van már ez a faszkodás az egészségügyi reformmal. Képzeljétek, még a hülyék pártja is beleszól (ki kérte rá?), a komcsikról nem is beszélve. Na most ehhez én mind nem értek, de értek máshoz.

A Volvóhoz.

Most gondolkodom egy ilyen autón. Elit véleményformálónak elit autó. Basszátok meg, tudjátok, milyen sokba kerül a biztosítás rá? Egy kis vagyon. Az asztalra csaptam a biztosítós kislánynál és megkérdeztem jól, miért ilyen drága.

Nem fogjátok elhinni. Azért ilyen drága, mert a biztosító fizet a lófaszjancsiknak, akik összetörik a autójukat. Mondanom se kell, nem mindegyik fizette be még azt a pénzt, amit visszakap. A szomszédban lakik egy kiskölyök (menő elővárosi környék, sejthetitek, a kasztra vigyázunk), aki érettségire kapott egy Volvót. Össze is törte secperc.

Most én nagyon megkérdezném, ki fizette neki a pénzt, amit a biztosítótól kapott? Én fizettem neki. Hogy vernék szájba egy fospumpával az ingyenélőt. Hát legyen már vége ennek! Még hogy én, pénzt, a hülyegyereknek, csak azért, mert ugyanahhoz a biztosítóhoz tartozunk! Soha.

Van nekem ezzel kapcsolatban egy szerény javaslatom. Beszéljen már végre a befizetett pénz és ne holmi jogok. Lehetne például két biztosító. Az egyik lenne a befizetőké, a másik a kifizetőké. Akik befizetnek, azok tartoznak az elsőhöz. Csinos székház, csinos kisleányka, süppedős szőnyegek, zene, mifene, képzelődjetek csak. Ha valakinek viszont kára keletkezik (a karcoláson túl, mondjuk összetöri a kocsiját), azt azonnal átbasszák a másik biztosítóhoz. Mehetne a város végére a deszkabódéba, ahol először megpofoznák a meggyőzési szakértők, utána pedig aláiratnák vele az egyetértő nyilatkozatot, hogy pénzt nem kap.

Szerintem ez így igazságos. Autót vezetni nem tudok, így a Volvóm, ha lesz, garázsban lesz mindig.

Ha meg netán idősebb koromban rákapok a vezetésére és esetleg elkezdek félni a balesettől, akkor majd írok egy másik cikket. Nagy pofával, tájékozottan, baromi egyenesen, ahogy megszokhattátok.

1 megjegyzés:

tirpak-admin írta...

shokaku írta...

De jó kis blog!
Szeretem.
Reklámozom is.
2007. május 9. 14:49
blogger írta...

KGB..
Kicsit fazoníroztam a képet, magának egyáltalán semmi érzéke az ilyesmihez.
2007. május 9. 15:24
blogger írta...

Ja, és a lényeg:
megint csak felületesen vagdalkozik és pöfög!
Idefigyeljen: a Mester mai cikkének a lényege nem az, hogy a gazdagnak és az elitnek több jár és jut, hanem az, hogy ez helyes, így van rendjén, ez a jövő, ostoba, aki ez ellen berzenkedik, netalántán még tesz is.

Most már pénzt fogok kérni a továbbképzésekért, KGB!
2007. május 9. 15:29
shokaku írta...

A kis cenzorpatkány törölte a beírkámat a blogján.
Hogy a biztosításfelügyelet az álami korrupció melegágya.
Kínos neki, biztos.
Szóltam egy arcnak, aki az ilyen kis minidiktátorokkal foglalkozik.
Biztos érdekelni fogja.
2007. május 9. 15:31
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

"Idefigyeljen: a Mester mai cikkének a lényege nem az, hogy a gazdagnak és az elitnek több jár és jut, hanem az, hogy ez helyes, így van rendjén,"

Hát itt nem értünk egyet.
A gazdagabbaknak több jut. Egészségügyből is (megjegyezném, hogy a fő jósló a várható életkorra nem a jövedelem, hanem a képzettség).

Van azonban egy állami egészségbiztosítás, ami többek között az egyenlő hozzáférés alapján áll.

Na, ebben a rendszerben nincsenek privilegizáltak. Nem lehetnek. Mert ezzel adófizetőket különböztetnek meg egymástól.
2007. május 9. 18:26
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

shokaku said...:
"A kis cenzorpatkány törölte a beírkámat a blogján."

Biztos felbőszítette csúnya beszéddel vagy ellenvetéssel.
Azt a Mester nem szereti.
Gyengék az idegei.
2007. május 9. 18:27
Dr. Minorka írta...

Shokaku!
Nem minidiktátor, hanem kezd megtelni a gatyó. Ideges a szentem. Továbbá nincs szokva ahhoz az állapothoz, hogy a népség visszapofázik. A véglény megszokta, hogy az övéi között van. De a hívek száma fogyatkozik. Soha a büdös életben nem volt egyetlen korrekt érvük. Igét hirdettek.
2007. május 9. 20:28
shokaku írta...

Mindjárt gondoltam.
Nem blogger.
Nem szokott a visszabeszéléshez.
Akkor zárja be a blogját.
Visszamehet az újsághoz.
Ott nem dumálnak vissza.
2007. május 9. 21:30
Höndör B Margit írta...

""Idefigyeljen: a Mester mai cikkének a lényege nem az, hogy a gazdagnak és az elitnek több jár és jut, hanem az, hogy ez helyes, így van rendjén,"

Hát itt nem értünk egyet"
Hm?
Miben?
Miért, maga szerint miért írta ezt a cikket?
2007. május 9. 21:42
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Höndör B Margit said...:
"Hm?
Miben?"

Szerintem normális dolog az, hogy egyik embernek Volvója van, a másik meg gyalog jár és ez így is fog maradni a jövőben is.

Nekem úgy tűnt fel, hogy maga azt várná, hogy hosszú távon mindenkinek Volvója lesz.

Ezzel én nem értek egyet.

Kivéve, hogy az egészségügyi rendszer sok tekintetben kivétel. Például azért, mert azért üzemelteti az állam, hogy mindenki hozzáférhessen egy elfogadható színvonalú egészségügyi ellátáshoz. Aztán hogy mi ez a színvonal és mennyibe kerül, azon lehet vitatkozni, de az alapelv ez.

"Miért, maga szerint miért írta ezt a cikket?"

Mert megihlette az egészségügy körül zajló vita és a maga primitív kis módján azt hitte, hogy bele tud szólni a robotkarral és a Volvóval. Nem sikerült neki és ezen annyira kiakadt, hogy mint hallom, megint rájött az ötperc és kitörölte a neki ellentmondó véleményeket.
2007. május 9. 22:10
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

shokaku said...:
"Mindjárt gondoltam.
Nem blogger."

Na tessék. Mindjárt kezdődik megint, hogy blogger-e TótaW.
2007. május 9. 22:11
Höndör B Margit írta...

Hm:)
Kedves Kgb, valóban nem értünk egyet, de ezt már régen tudjuk egymásról, ugyebár.:)

Én egyszerű ember vagyok, kérem, és rögtön leszögezem, hogy folyamatosan egyfajta gondolkodásmódról beszélek/tem, nem pedig reális lehetőségekről, stb.

Az, hogy az - nevezzük most így - elitnek több jut, olyan evidencia, amiről beszélni egyáltalán nem is érdemes, pláne cikket írni róla. Ám ezt rendjénvalónak látni...

Nem várom, hogy hosszútávon mindenkinek Volvója legyen, KGB. De jónak tartanám, ha így lenne.:)
2007. május 10. 13:50
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Höndör B Margit said...:
"Nem várom, hogy hosszútávon mindenkinek Volvója legyen, KGB. De jónak tartanám, ha így lenne.:)"

És tudja, hogy mi a szívás? Nem lennének boldogak tőle az emberek. Ugyanis a saját jólétét az ember a másikhoz méri. A Volvó csak akkor teszi őket boldoggá, ha másnak nincs. Tehát így nem lehet őket boldoggá tenni.
2007. május 10. 16:53
Höndör B Margit írta...

De hisz ennek semmi köze a boldogsághoz, KGB:)
Jó a Volvo? Akkor jó lenne, ha mindenkinek lehetne, aki szeretne. Ennyi.
Egyébként is balgaság – hogyismondjam – fáradozni azon, vagy célként kitűzni, hogy boldoggá tegyünk bárkit is, de hát ezt maga is tudja.
Boldogság..:)
Pár lökött idealista képzelgése, ma már ez nem fontos, nem szempont, megfelelés van, sztereotípiáknak, elvárásoknak, hajtás van, verseny van, mittomén, mi van.
Életklisék vannak.:)
Azzal, amit én boldogságnak nevezek, csak elvétve találkozom a környezetemben, és csak ritkán látom úgy, hogy hiányozna az embereknek. Sokan képtelenek is arra, hogy az én fogalmaim szerint boldogok legyenek, és ez persze nagyképűség, de nagyon sajnálom őket ezért.
Hát, most ráfázott, KGB, ilyen hangulatban talált.:)
2007. május 10. 20:23
Névtelen írta...

Nincs nagy boldogság. Olyan nagybetűs. Én már csak tudom. Sok apró kis boldogság van, minden napra jut belőle, csak észre kell venni. Én észreveszem:) Azok a legboldogabbak, akiket már egy egészen kis apróság is boldoggá tesz. Pl ha meglátom, hogy a betonjárda kis repedésében élni kezdett egy helyes kis zöld növény:) oda nem adnám az élményt semmilyen Volvoért.Olyan melengető érzés.

Ja, jut eszembe: a Volvo meg a kispollák között nincs akkora különbség, mint aközött, hogy van autód vagy nincs autód.

Ha kitaláljátok, ki vagyok, akkor megmondom:) ( igaz, akkor már minek mondjam meg.)
2007. május 10. 21:29
Höndör B Margit írta...

Ilyen gejl baromságokat csak egy ember írt eddig ide, kedves.
2007. május 10. 21:53
Névtelen írta...

Csak vicc volt, nem gondoltam komolyan. Amúgy egy bunkó, érzelemmentes, sőt, rideg ember vagyok, komolyan csak az autóra vonatkozót írtam.
2007. május 10. 22:01