2007. május 11.

tirpak-admin
Prosztó M. Beléndek: Dolce Vita

Kalkuláljunk, anyukám. Mennyit keresel? Csak annyit? Nem valami sok, bazmeg, dehát pedagógus vagy, azoknak ott a nyáriszünet, meg milyen munka már az, kint állni a katedrán... ne csapkodj, te. Itt vannak a számlák. Tessék. Fodrász, műkörmös, szolárium bérlet. Mondd, anyukám, biztos vagy te abban, hogy ez a jelenlegi gazdasági helyzetben megállja a helyét? Igen, anyukám, megszorítások vannak, de ez kell, mert 16 évig itten mindent rosszul csináltak és most végre valaki jön... hülye vagy te, hallod! Szolárium megvonva. Szóval, az idén nem kaptam béremelést, állami szféra, tudod? Nem, nem csináltatjuk meg a tetőt. Beázik. Na és. Majd teszel alá lavórt, műanyagot, nem anyád zománcos tálját, Európában vagyunk, bazmeg.

Lakáshitel törlesztés, közüzemi számlák, autóhitel. Neked kellett Opel Astra Classic, anyukám, neked. Nekem jó lett volna a régi Suzuki is, de te olyan felvágós vagy. Ne kezd megint. Milyen erős a forint, nézd, csökkent az autóhitel törlesztés háromszáz forinttal! Látod, mondtam, hogy jó az erős forint! Azért tudnak ezek a pénzügyi szakértők! Mi, hogy az ellenkezőjét mondtam? Lófaszt sem értesz a gazdasághoz.

Mi, talán családi házba se kellett volna költözni? Hát mi vagyok én, proli? Ez milyen fizetési meghagyás? Ja, két évig fizethetem még részletekben a vagyonszerzési illetéket. Na jó, még belefér, járunk busszal. Mi, hogy az is drágább? Mennyi egy bérlet? Hétezer? Akkor biciklivel. Öntudatosság anyukám, öntudatosság. Kicsit többe kerül, de minden rendbe fog jönni, ezek sem rosszabb másoknál, megmondtam már.

Gázszámla. Hát, igen. Látod asszony, világpiaci ár. Végre már. Sokat keresek, egy főre kilencvenezer felett jut. Új magyar burzsoázia. De jó érzés. Van még OTP folyószámla hiteled? Felvesszük, majd a következő fizuval törleszted, aztán úgyse kell fűteni januárig. Mínusz öt-hat fokot kibírsz, nem, az eszkimók is kibírják? Öntudatos középosztálybeli állampolgár vagyok, anyukám. Elutasítok minden szélsőséget, zéró tolerancia. Majd megmondom én, hogy kinek a nyakát tekered ki!

Akkor nem csak a szoli, hanem a fodrász is törölve. Az idén nyaralás a fáskamra mögött a csalánosban.

Jövőre minden rendbe jön. Hogy miért? Mert eladjuk a kocsit, hogy legyen pénz ingatlanadóra. Ugyan nem marad belőle az autóhitel előtörlesztés után, de kinek kell manapság kocsi? Öntudatos középosztálybeli állampolgár vagyok, anyukám.

Ha megbetegednék, vondd el a gyerek zsebpénzét, hogy fussa vizitdíjra, légyszíves.
Nincs ingyen ebéd.
Így megy ez az EU-ban is.

Nincsenek megjegyzések: