Klisének hangzik, de van igazság abban a mondásban, hogy egy ország mentális/kulturális állapotát jól tükrözi a közlekedési morál.
Vigyázat! Anyázós poszt következik.
Elöljáróban szögezzük le, hogy én magam sem vagyok egy mazsola, naponta 50-60 km-t vezetek munkába menet/jövet (plusz a többi), autóm az átlagnál valamivel nagyobb teljesítményű, én pedig az átlagnál épp valamivel rutinosabb vagyok, 13 év különösebb probléma nélkül eltelt vezetési gyakorlattal.
Állítom, soha nem volt ennyi barom az utakon, mint manapság. Kompenzálós, nagyképű önző barom, mert erre nincs jobb szó. És bevallom, hogy már nem is annyira izgat az objektív felelősség - amúgy jogi agyrém - intézménye és az új büntetési tételek, mert a baromhoz ösztöke kell, nem finomkodás.
Kezdjük ott, hogy Magyrországon az utakon nem a KRESZ érvényesül, hanem a márkajelzés. Nercbundás anyu, főúton, a fehér BMW-ben konkrétan levillogott a belső sávból, százas tempónál, úgy, hogy kilométer hosszan telve volta a sáv előttünk, tehát ha le is húzódok, egy autóval jut előrébb! ÚRISTEN!? Mit gondoltál, te sznob paraszt, hogy 15 km hosszan, míg beérünk a következő városba, mindenkit levillogsz? (Igen, ezt gondolta, 15 km hosszan villogott, míg megpróbált elém bevágni JOBBRÓL, a külső sávból, de hogyhogyem, az általam akkor vezetett ötös Golf is gyorsult egy kicsit, így sajnos hatalmas fékezéssel egy busz mögött ragadt. Sad, ma'am, sad.) És akkor megkímélek mindenkit az autópályás, főutas, béemvés-mercédeszes-audis sztoriktól, úgyis mindenkinek van ilyen élménye. Eszem megáll. Miért, hogyan? Mert ő megteheti? Különb? Törvény felett áll? Honnan ez a morál, miért nincs ilyen pl. Svájcban, ahol viszont ötször ennyi nagyteljesítményű autó van?
Tehát, 15 miller fölött mindenkinek szabad sáv jár. Oké. Ezek után nem is tudok haragudni a másik anyura, aki tegnapelőtt egy városi négysávoson nagy ívben elém kanyarodott alacsonyabbrendű útról, úgy, hogy közel s távol csak engem kellett volna megfigyelnie, észrevennie. Satufék, kormány ki, két autó egymástól kétméterre megáll, bevallom, pár másodpercig neveltetésem feledtem. Remélem, tud szájról olvasni. De ő biztos csak rutintalan volt, vagy útra nem való bénaság.
Tegnap egy tizenéves szőkeség (nem vagyok nőgyűlölő, mindez véletlen) két falu között, kanyaros úton, úgy, hogy ment előttünk egy mikrobusz is, meg akart előzni. Hosszú tíz másodpercekig "horzsolta" a Seat Ibiza a hátsó lökhárítómat (mert így kell előzni, picim?), míg meg nem untam és visszaváltva, az 1.6-os spanyol "versenyautót" faképnél hagytam. Fél perc múlva megint horzsolta a lökhárítómat. Száznál! Két falu között, ahol max. fél percet (30 sec) nyer egy ilyen eszement manőverrel. Én, barom, visszavált, el, mert idegesít, hogy veszélyeztetnek. Tükörbe nézek, sírni tudnék. Szembejövő sávban közlekedik, egyre inkább lemaradva, még mindig indexelve, előzést erőltetve. ÚRISTEN?! Meddig akarta húzatni hármasban az Ibizát, 140-ig? Közben előttünk kanyar, és a kanyar előtt még ott a mikrobusz! Lefékezek, elengedem, bevág elém, én taps, ő elkezdi előzni a mikrobuszt a kanyar előtt, mert hogy nézne az ki, hogy az épp "lealázott" autó előtt vánszorogjon? Szemben jön egy autó, padkára leszalad, mikrobusz fékez, Ibiza bevág elé, fél méter híján frontális ütközés! Ezek után mi történik? A kanyar után LEKANYARODIK az útról!!! Értitek??? 500 méterért kockáztatta 5-6 ember életét!!! ÚRISTEN! ÚRISTEN!!!
A mai nap folyamán egyik ismerősömet biciklizés közben elgázolták, a zöld Opel cserbenhagyta. Jelenleg a traumatológián varrják össze a fejét és végeznek rajta koponya CT-t. Tele van zúzódásokkal. Szabályosan közlekedett, a gyorshajtó Opel hátulról súrolta, a lökéstől az árokba szállt.
Kedves zöld opeles. Szarjál sünt, te mocsok. (Azonosítás kedvéért: Parasznya-Radostyán-Varbó-Lyukóbánya vonalon közlekedett).
Pesten egy "nagyon-nagyon" (na persze) Suzuki Swift nem engedte be az egyik barátomat a belső sávba. Passzióból. Saját szerencsétlenségére a haver beintett neki, még nagyobb szerencsétlenségére a következő lámpa mindkettőjüket megfogta. A "nagyon-nagyon" Suzuki ajtaja kinyílt, és egy vipera szállt ki rajta (mióta ezzel verik az embereket a rendőrök, meg a rendőrnek látszó akármik az utcán, ez egy össznépi játékszer), majd a vipera után egy kopasz kidobólegény (szvsz az ilyenek országa lettünk, ha a jog nem véd meg, ott az ököl). Legközelebb a haver tudomásul veszi, hogy meg kell húznia magát az utakon. Mert "nagyon-nagyon" szájba verik, ha nem úgy vált sávot, ahogy a másiknak tetszik.
Magyarország bennünk él.
2008. május 11.
Prosztó M. Beléndek
Magyarok! Meg vagytok hülyülve?
Bejegyezte: Prosztó M. Beléndek dátum: 12:15
Címkék: Beléndek, demokrácia köztársaság
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
49 megjegyzés:
Prosztó, javaslom, vezessen defenzíven.
Engedje el az ilyen hülyéket.
Utána kapcsolja be az összes lámpáját, tegye ki az indexet balra, tapadjon a lökhárítójára, időnként dudáljon is. Semmiképpen ne előzze meg, csak kövesse.
Vigyázzon, némelyik fékezgetéssel próbálkozik.
Kábé 15 perc után mindegyik kikészül.
Ja, és a cím túlságosan közhelyes. Mit szólna ehhez:
"Hülyemagyarok? Meg vagytok hülyülve?"
Mindebből az következik, hogy az igazi elit megfelelő automobilja nem a Lancia Thesis, hanem a Hummer kell legyen. Abból is az eredeti, a fedélzetén egy légvédelmi gépágyúval. Ezt nevezném defenzív vezetésnek.
Hm, a fehér BMW-s bundás hölgyet én kivenném a cikkből. Valószínű, hogy ő az Elithez tartozott, és jó okkal sietett.
Továbbá ha jó okkal bemutatott volna a suzukisnak viperának, az ő élete is veszélyben forgott volna, mert ő nem biztos, hogy különbséget tud tenni a fospumpa követői és az Elit közt. Ezért kell az Elitnek Hummerrel járnia - akkor védve lesz mindkét alsóbb rétegtől. Mondhatnám úgy, hogy a Külső Párt tagjaitól és a proliktól is.
vagy egy Panzer II-s
Bauer, ne hülyüljön.
Egy Panzer II igen lassú jószág.
Azt tudja, hogy az Abrams harckocsik sebessége elektronikusan van korlátozva, mint a jobb sportkocsiknak?
Képzelje, egy olyat tuningolni.
A Lancia sosem volt autó.
Egy elit 600-as Lexussal jár, hetes BMW-vel, A8-cal, 80-as Volvoval, kevésbé VIP elit Saabbal.
A Mercedes megkopott fényű, provinciális dolog, de még éppen elfogadható.
Másodvonalnak jó a Toyota, VW, Subaru, Honda, talán a Mazda.
Az olasz, francia, amerikai autó úgy en bloc snassz.
Eljárásrend: A másodvonalat levillogjuk, a harmadvonalat egyszerűen lefújatjuk az útról a menetszéllel (kivétel, ha egy Impreza-val v. egy R32 Golffal találkozunk, mert ezek valszeg egy elit hétvégére tartott hobbiautói).
Na.
Kérdés: Melyik a leggyorsabb autó? Az IFA, mert mindig az megy a sor elején. Elnézést.
BT7-es szovjet harckocsi. Az gyors is volt, meg stílusos is, ha már historizálunk.
Abrams M1A1 jöhet, lehet menni vele Sparba és nem Lidlbe lol
http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:M1A1_in_Frankfurt.jpg
Shermam, csakis az jöhet szóba. Megmondta a Mester.
Sherman, el is felejtettem, akkor egy titkos gyerekkori kép a Mesterről:
http://www.gizmology.net/images/tank11.jpg
Őrnagyom, a Sherman konkrétan a mi blogunk jelképe.
Én választottam személyesen.
A Mestertől nem érkezett útmutatás ebben a témában, bár a tankok leselejtezésével teljesen egyetértett.
az Abrams _nagyon_ megy. van róla filmem. beszarás, mennyire gyors. és ráadásul árkon bokron. közben persze egy közepes méretű cég autóflottájának havi üzemanyagadagját alakítja át üvegházgázzá.
a szerény 210 lovas lagunámat is egyre másra letolják a dízel passatok a pályáról, csak azért mert nem akarok 140 fölé menni. vagy az 1.4es polo illetve peugeot 307. mert övék a pálya, az avavavautópálya.
egyébként a legdrámaibb autósfaj idehaza az 1.9(PD)TD(i). ezek jelentős része mindig azon rágódik, hogy ki a faszagyerek, és meg is akarja mutatni, hogy ők.
Pffh.
Végre ránézek a blogra, erre egy ilyen téma.
Mi a bánatot szóljak hozzá?
Hülye pasik.
hát én levegő vagyok?
vagy lóerőfetisiszta?
Jól van, Szidi kisasszony, öntsünk tiszta vizet a pohárba: ugye maga pasi?
Bevallom KGB, csodálkoztam is, hogy a Mester ilyen korszerűtlen eszközhöz vonzódik.
A közlekedésre meg egy megoldás van: a Mester mondja meg, hogy ki kaphat jogsit. Pl. Gizike, meg a 3 millió igennel szavazó hülye tuti nem.
Egyből nem lenne dugó.
Jól áll magának a tűsarkú, őrnagy úr.
tűsarok:I
Én csak surranót hordok, előírta a Vadai Kisasszony
Őrnagyom, szar lehet magának a számítógép előtt órákig gépelni bakancsban. Akkor sem veheti le?
Muhahaha, Gizike, mit számít, hogy Szidi kisasszony férfi-e vagy nő? Ha férfi, akkor már nem is akarja letolni a blogról?
Nők, piha.
"Kovács gizike őrnagy írta...
Bevallom KGB, csodálkoztam is, hogy a Mester ilyen korszerűtlen eszközhöz vonzódik."
A Mester a T-34-re van rákattanva.
Nézze meg, ott van a monitorának a tetején.
Ha férfi, akkor rá is vonatkozik a hülye pasik kitétel:)
Dresscode az dresscode.
Csodálkozom a Mesteren.T-34, mikor van már Merkava-2-es is pl.? Sokkal szélesebb, hatékonyabban lehet vele a Fospumpa híveit taposni.
Ornagyom, itt nem katonai megfontolasok ervenyesulnek, hanem erzelmiek. Lehet a Merkava-2 akarmilyen jo harckocsi, a kutya se ismeri (a Hamasz harcosain kivul :-)). Viszont a T-34-estol megdobban a progresszio hiveinek szive.
Jo szimbolum. Taposni meg azzal is lehet, amint azt 2006 okt. 23.-an lathattuk.
En ugy tudtam, hatastalanitaskor tonkreteszik a motort. Nem igy van?
kicsit csodálkozom ezen a fegyver-fétisen a Mesternél.
A Mester nem volt katona?
őrnagy, a Merkava az leginkább Izraelben ér valamit, az ottani terepviszonyokra lett kifejlesztve. Ilyen területvédelmi holmi. Nehéz. És nem hiszem, hogy exportálnák.
Én az első generációs Mark tankokat kedvelem, azok olyan emberiek. A Mesternek valami lángszóróval felszerelt közepes harckocsit ajánlanák.
H-L-L
A Mester nem volt katona.
Ez onmagaban is erv a kotelezo katonai szolgalat mellett.
itt lehet tankot vezetni tötikézés helyett, na persze nem olcsón:
http://www.tank.hu/start.htm
mondjuk elég szegényes a géppark, és turistákra lőni unalmas.
Nem volt katona? Pedig még sorozáson tuti volt, abban a korban van. Korrupció szelét érzem.
A Mester valós szellemiségéhez jobban illik egy Sturmtiger.
A hatástalanítás a fegyverekre vonatkozik csak, taposásra nem.
Névtelen, a Mesternél a széllesség számít csak.
Ornagyom, a Mester 30 eves. 18 eves 1996-ban volt. Az mar a teljes lazasag idoszaka volt. Akkor mar a kibujast nem is hivtak korrupcionak. Elment egyetemre, hopp, mar 2001-ben vagyunk. 2003-ban pedig megszunt a sorkotelezettseg.
Esetleg utananezne a kartotekjanak? Innen katonai adatbazisokat nem tudok konnyen lekerdezni.
na, megvan Mestertől a tank referencia online:
"De az se vitás, hogy a Tigris tank a maga nemében szép. Van olyan szép, mint egy Volvo"
http://index.hu/velemeny/glossza/turul/
Maguk nem veszik komolyan az én javaslatomat a szovjet BT 7-re.
14-15 tonna, 70-80 km/h végsebesség, 500 LE dízelmotor (!), kerékkel és lánctalppal is üzemel, 76,2 mm-s, vagy 45 mm-es harckocsiágyú, 2x 7,62-es géppuska.
Ez egy szovjet könnyűtank a háború elején! Tudják, hogy mi sansza lehetett egy korai PzKfW-nek egy ilyen ellen one-on-one?
Ha jól emlékszem, a 30-as évek végén a BT5-tel v. a BT7-tel bemutatókon 7-8 métereket ugrattak...
Ezeken a tankokon alkalmazták először a Christie alvázat.
http://www.shift.sk/military/sifoner/mil/bt.html
Csak 15 tonna?
Mit lehet azzal szetlapitani?
Legfeljebb a Haladas nehany ellenseget. Azokat se tomegesen.
A fegyvereket ne emlegesse, azokat Ornagy leszereli es elteszi a pincejebe nehez idokre.
Latta mar az Ornagy hazat? A tetejen van egy "torony", ami gyanusan emlekeztet egy harckocsi tornyara. Oda fogja felszerelni a loveget, ha gaz van. Maga meg szaguldozhat a vicces harckocsijaval.
Szánalmas az a BT-7. Nem is foglalkoznék vele. Anno a Panzer Generalban igencsak fogytak :) Meg még annyi, hogy nem volt hozzá normális közepes meg nehéz tank, így sz..t se ért, lásd 1941 nyara
Kartotékot beszerzem, és majd zsarolom vele a Mestert:) Azt kérem majd tőle, hogy istenítse a Fospumpát:)
Tigris tank szép? A Mester náci, itt az újabb bizonyíték.
KGB, Prosztó szánalmas Bt-7-e ellen elég a Mester automata gépkarabélya is, nem kell beüzemelnem a T-72-es tornyomat.
Es a T-34 ill. a KV-1 mi volt, ha nem normalis kozepes es nehez tank?
Nem az volt a baj, hanem az, hogy Prosztohoz hasonlo karosszek-tabornokok iranyitottak a Voros Hadsereget.
BT-7. Kuldjuk Prosztot csataba vele a Lexusok ellen.
T-34 41-ben? Hát pár darab max. KV-1 jól nézett ki, de nem volt igazán használható.
Lexus 2000-re gondol?
A Lexus 2000 a páncélozott változat a lövegtoronnyal?
Meg egy beépített fospumpával.
Dilettánsok.
A Panzer Generalban minden orosz tank fogyott, mert a számbeli túlerőt az ún. "initiative" paraméterrel ellensúlyozták, ami nagy vonalakban annak a sanszát adta meg, hogy ki lő hamarabb.
Kábé minden Panzer General játékot húszszor végigjátszottam.
Most elsiklok a T34re és a Klement Vorosilovra tett kijelentése felett, Őrnagy. De nagyon fájt.
Megjegyzem, hogy a Pz I és Pz II szánalmas konzervdoboz a BT7-hez képest, a PzIII kategória az 50mm-es torony alkalmazásáig (Észak-Afrika) szintén, a PzIV eseket meg 42-re kezdték felszerelni a hosszú csövű 75 mm-essel.
Tehát mondhatni, hogy egy orosz könnyűtank minősége messze meghaladta egy ún. német közepes páncélosét, egy az egyben.
Csak a német taktika pont nem az egy az egy ellen harcmodorról szólt, az orosz páncélos alakulatok dekoncentráltak voltak 41-ben, jelentős volt a Luftwaffe csatarepülői miatti légi fenyegetettség ill. a tank nem egy szétzilált visszavonuláshoz való fegyver.
Ne bosszantsanak.
És a Lexus jó autó.
Maga csak szeretne Lexust, Prosztó.
Beépített fospumpával, hozzá járó kísérő csatarepülőgéppel.
De nem lesz magának soha, muhahahaha!
De lesz, ha megeszek valakit, akinek már van.
Muhahaha
A Mester is megmondta, hogy a PC-s játékok a valóság. Tehát a Panzer is. Téma lezárva. Csak hússzor játszotta végig? Nekünk az Akadémián kötelező tantárgy volt.
Gizike kedves,
már hogy lennék én pasi? Az autós témában a férjem nyilatkozott. Én csak annyit tudok, hogy a jobb pedál gyorsít, a bal meg lassít.
Egyébként meg kérdezze Tölgyet. Bár neki a maga nemi identitása is fejtörést okozott, ha jól tudom?
A tankok pedig már nekem is alapszinten mennek. Az elit ismeri. Most gondoljon bele, ha összefut a Mesterrel, mit csinál? Néz bután, miközben az elit elitje sorolja a jobbnál jobb harckocsikat?
No ezért vásároltam én meg a "szárazföldi haderő" című dokumentumfilmet. Haladni kell a korral. Régen teázott az elit. Ma tankokat vizslat. Ez a haladás.
statkute faridabad tailoring karl heath kazakhstan arorab emrbe electrons establish integration
lolikneri havaqatsu
Megjegyzés küldése