2008. május 11.

Prosztó M. Beléndek
Magyarok! Meg vagytok hülyülve?

Klisének hangzik, de van igazság abban a mondásban, hogy egy ország mentális/kulturális állapotát jól tükrözi a közlekedési morál.

Vigyázat! Anyázós poszt következik.

Elöljáróban szögezzük le, hogy én magam sem vagyok egy mazsola, naponta 50-60 km-t vezetek munkába menet/jövet (plusz a többi), autóm az átlagnál valamivel nagyobb teljesítményű, én pedig az átlagnál épp valamivel rutinosabb vagyok, 13 év különösebb probléma nélkül eltelt vezetési gyakorlattal.

Állítom, soha nem volt ennyi barom az utakon, mint manapság. Kompenzálós, nagyképű önző barom, mert erre nincs jobb szó. És bevallom, hogy már nem is annyira izgat az objektív felelősség - amúgy jogi agyrém - intézménye és az új büntetési tételek, mert a baromhoz ösztöke kell, nem finomkodás.

Kezdjük ott, hogy Magyrországon az utakon nem a KRESZ érvényesül, hanem a márkajelzés. Nercbundás anyu, főúton, a fehér BMW-ben konkrétan levillogott a belső sávból, százas tempónál, úgy, hogy kilométer hosszan telve volta a sáv előttünk, tehát ha le is húzódok, egy autóval jut előrébb! ÚRISTEN!? Mit gondoltál, te sznob paraszt, hogy 15 km hosszan, míg beérünk a következő városba, mindenkit levillogsz? (Igen, ezt gondolta, 15 km hosszan villogott, míg megpróbált elém bevágni JOBBRÓL, a külső sávból, de hogyhogyem, az általam akkor vezetett ötös Golf is gyorsult egy kicsit, így sajnos hatalmas fékezéssel egy busz mögött ragadt. Sad, ma'am, sad.) És akkor megkímélek mindenkit az autópályás, főutas, béemvés-mercédeszes-audis sztoriktól, úgyis mindenkinek van ilyen élménye. Eszem megáll. Miért, hogyan? Mert ő megteheti? Különb? Törvény felett áll? Honnan ez a morál, miért nincs ilyen pl. Svájcban, ahol viszont ötször ennyi nagyteljesítményű autó van?

Tehát, 15 miller fölött mindenkinek szabad sáv jár. Oké. Ezek után nem is tudok haragudni a másik anyura, aki tegnapelőtt egy városi négysávoson nagy ívben elém kanyarodott alacsonyabbrendű útról, úgy, hogy közel s távol csak engem kellett volna megfigyelnie, észrevennie. Satufék, kormány ki, két autó egymástól kétméterre megáll, bevallom, pár másodpercig neveltetésem feledtem. Remélem, tud szájról olvasni. De ő biztos csak rutintalan volt, vagy útra nem való bénaság.

Tegnap egy tizenéves szőkeség (nem vagyok nőgyűlölő, mindez véletlen) két falu között, kanyaros úton, úgy, hogy ment előttünk egy mikrobusz is, meg akart előzni. Hosszú tíz másodpercekig "horzsolta" a Seat Ibiza a hátsó lökhárítómat (mert így kell előzni, picim?), míg meg nem untam és visszaváltva, az 1.6-os spanyol "versenyautót" faképnél hagytam. Fél perc múlva megint horzsolta a lökhárítómat. Száznál! Két falu között, ahol max. fél percet (30 sec) nyer egy ilyen eszement manőverrel. Én, barom, visszavált, el, mert idegesít, hogy veszélyeztetnek. Tükörbe nézek, sírni tudnék. Szembejövő sávban közlekedik, egyre inkább lemaradva, még mindig indexelve, előzést erőltetve. ÚRISTEN?! Meddig akarta húzatni hármasban az Ibizát, 140-ig? Közben előttünk kanyar, és a kanyar előtt még ott a mikrobusz! Lefékezek, elengedem, bevág elém, én taps, ő elkezdi előzni a mikrobuszt a kanyar előtt, mert hogy nézne az ki, hogy az épp "lealázott" autó előtt vánszorogjon? Szemben jön egy autó, padkára leszalad, mikrobusz fékez, Ibiza bevág elé, fél méter híján frontális ütközés! Ezek után mi történik? A kanyar után LEKANYARODIK az útról!!! Értitek??? 500 méterért kockáztatta 5-6 ember életét!!! ÚRISTEN! ÚRISTEN!!!

A mai nap folyamán egyik ismerősömet biciklizés közben elgázolták, a zöld Opel cserbenhagyta. Jelenleg a traumatológián varrják össze a fejét és végeznek rajta koponya CT-t. Tele van zúzódásokkal. Szabályosan közlekedett, a gyorshajtó Opel hátulról súrolta, a lökéstől az árokba szállt.

Kedves zöld opeles. Szarjál sünt, te mocsok. (Azonosítás kedvéért: Parasznya-Radostyán-Varbó-Lyukóbánya vonalon közlekedett).

Pesten egy "nagyon-nagyon" (na persze) Suzuki Swift nem engedte be az egyik barátomat a belső sávba. Passzióból. Saját szerencsétlenségére a haver beintett neki, még nagyobb szerencsétlenségére a következő lámpa mindkettőjüket megfogta. A "nagyon-nagyon" Suzuki ajtaja kinyílt, és egy vipera szállt ki rajta (mióta ezzel verik az embereket a rendőrök, meg a rendőrnek látszó akármik az utcán, ez egy össznépi játékszer), majd a vipera után egy kopasz kidobólegény (szvsz az ilyenek országa lettünk, ha a jog nem véd meg, ott az ököl). Legközelebb a haver tudomásul veszi, hogy meg kell húznia magát az utakon. Mert "nagyon-nagyon" szájba verik, ha nem úgy vált sávot, ahogy a másiknak tetszik.

Magyarország bennünk él.

49 megjegyzés:

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Prosztó, javaslom, vezessen defenzíven.
Engedje el az ilyen hülyéket.
Utána kapcsolja be az összes lámpáját, tegye ki az indexet balra, tapadjon a lökhárítójára, időnként dudáljon is. Semmiképpen ne előzze meg, csak kövesse.

Vigyázzon, némelyik fékezgetéssel próbálkozik.

Kábé 15 perc után mindegyik kikészül.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ja, és a cím túlságosan közhelyes. Mit szólna ehhez:
"Hülyemagyarok? Meg vagytok hülyülve?"

Névtelen írta...

Mindebből az következik, hogy az igazi elit megfelelő automobilja nem a Lancia Thesis, hanem a Hummer kell legyen. Abból is az eredeti, a fedélzetén egy légvédelmi gépágyúval. Ezt nevezném defenzív vezetésnek.

Névtelen írta...

Hm, a fehér BMW-s bundás hölgyet én kivenném a cikkből. Valószínű, hogy ő az Elithez tartozott, és jó okkal sietett.
Továbbá ha jó okkal bemutatott volna a suzukisnak viperának, az ő élete is veszélyben forgott volna, mert ő nem biztos, hogy különbséget tud tenni a fospumpa követői és az Elit közt. Ezért kell az Elitnek Hummerrel járnia - akkor védve lesz mindkét alsóbb rétegtől. Mondhatnám úgy, hogy a Külső Párt tagjaitól és a proliktól is.

Névtelen írta...

vagy egy Panzer II-s

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Bauer, ne hülyüljön.
Egy Panzer II igen lassú jószág.
Azt tudja, hogy az Abrams harckocsik sebessége elektronikusan van korlátozva, mint a jobb sportkocsiknak?
Képzelje, egy olyat tuningolni.

Prosztó M. Beléndek írta...

A Lancia sosem volt autó.

Egy elit 600-as Lexussal jár, hetes BMW-vel, A8-cal, 80-as Volvoval, kevésbé VIP elit Saabbal.

A Mercedes megkopott fényű, provinciális dolog, de még éppen elfogadható.

Másodvonalnak jó a Toyota, VW, Subaru, Honda, talán a Mazda.

Az olasz, francia, amerikai autó úgy en bloc snassz.

Eljárásrend: A másodvonalat levillogjuk, a harmadvonalat egyszerűen lefújatjuk az útról a menetszéllel (kivétel, ha egy Impreza-val v. egy R32 Golffal találkozunk, mert ezek valszeg egy elit hétvégére tartott hobbiautói).

Na.

Kérdés: Melyik a leggyorsabb autó? Az IFA, mert mindig az megy a sor elején. Elnézést.

Prosztó M. Beléndek írta...

BT7-es szovjet harckocsi. Az gyors is volt, meg stílusos is, ha már historizálunk.

Névtelen írta...

Abrams M1A1 jöhet, lehet menni vele Sparba és nem Lidlbe lol

http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:M1A1_in_Frankfurt.jpg

Névtelen írta...

Shermam, csakis az jöhet szóba. Megmondta a Mester.

Névtelen írta...

Sherman, el is felejtettem, akkor egy titkos gyerekkori kép a Mesterről:

http://www.gizmology.net/images/tank11.jpg

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Őrnagyom, a Sherman konkrétan a mi blogunk jelképe.
Én választottam személyesen.
A Mestertől nem érkezett útmutatás ebben a témában, bár a tankok leselejtezésével teljesen egyetértett.

Ferenczy A. Szidónia írta...

az Abrams _nagyon_ megy. van róla filmem. beszarás, mennyire gyors. és ráadásul árkon bokron. közben persze egy közepes méretű cég autóflottájának havi üzemanyagadagját alakítja át üvegházgázzá.

Ferenczy A. Szidónia írta...

a szerény 210 lovas lagunámat is egyre másra letolják a dízel passatok a pályáról, csak azért mert nem akarok 140 fölé menni. vagy az 1.4es polo illetve peugeot 307. mert övék a pálya, az avavavautópálya.

egyébként a legdrámaibb autósfaj idehaza az 1.9(PD)TD(i). ezek jelentős része mindig azon rágódik, hogy ki a faszagyerek, és meg is akarja mutatni, hogy ők.

Höndör B. Margit írta...

Pffh.
Végre ránézek a blogra, erre egy ilyen téma.
Mi a bánatot szóljak hozzá?
Hülye pasik.

Ferenczy A. Szidónia írta...

hát én levegő vagyok?
vagy lóerőfetisiszta?

Höndör B. Margit írta...

Jól van, Szidi kisasszony, öntsünk tiszta vizet a pohárba: ugye maga pasi?

Névtelen írta...

Bevallom KGB, csodálkoztam is, hogy a Mester ilyen korszerűtlen eszközhöz vonzódik.

A közlekedésre meg egy megoldás van: a Mester mondja meg, hogy ki kaphat jogsit. Pl. Gizike, meg a 3 millió igennel szavazó hülye tuti nem.
Egyből nem lenne dugó.

Höndör B. Margit írta...

Jól áll magának a tűsarkú, őrnagy úr.

Höndör B. Margit írta...

tűsarok:I

Névtelen írta...

Én csak surranót hordok, előírta a Vadai Kisasszony

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Őrnagyom, szar lehet magának a számítógép előtt órákig gépelni bakancsban. Akkor sem veheti le?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Muhahaha, Gizike, mit számít, hogy Szidi kisasszony férfi-e vagy nő? Ha férfi, akkor már nem is akarja letolni a blogról?

Nők, piha.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

"Kovács gizike őrnagy írta...
Bevallom KGB, csodálkoztam is, hogy a Mester ilyen korszerűtlen eszközhöz vonzódik."

A Mester a T-34-re van rákattanva.
Nézze meg, ott van a monitorának a tetején.

Höndör B. Margit írta...

Ha férfi, akkor rá is vonatkozik a hülye pasik kitétel:)

Névtelen írta...

Dresscode az dresscode.
Csodálkozom a Mesteren.T-34, mikor van már Merkava-2-es is pl.? Sokkal szélesebb, hatékonyabban lehet vele a Fospumpa híveit taposni.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ornagyom, itt nem katonai megfontolasok ervenyesulnek, hanem erzelmiek. Lehet a Merkava-2 akarmilyen jo harckocsi, a kutya se ismeri (a Hamasz harcosain kivul :-)). Viszont a T-34-estol megdobban a progresszio hiveinek szive.

Jo szimbolum. Taposni meg azzal is lehet, amint azt 2006 okt. 23.-an lathattuk.

En ugy tudtam, hatastalanitaskor tonkreteszik a motort. Nem igy van?

Névtelen írta...

kicsit csodálkozom ezen a fegyver-fétisen a Mesternél.

A Mester nem volt katona?

őrnagy, a Merkava az leginkább Izraelben ér valamit, az ottani terepviszonyokra lett kifejlesztve. Ilyen területvédelmi holmi. Nehéz. És nem hiszem, hogy exportálnák.

Én az első generációs Mark tankokat kedvelem, azok olyan emberiek. A Mesternek valami lángszóróval felszerelt közepes harckocsit ajánlanák.

H-L-L

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

A Mester nem volt katona.
Ez onmagaban is erv a kotelezo katonai szolgalat mellett.

Névtelen írta...

itt lehet tankot vezetni tötikézés helyett, na persze nem olcsón:

http://www.tank.hu/start.htm

mondjuk elég szegényes a géppark, és turistákra lőni unalmas.

Névtelen írta...

Nem volt katona? Pedig még sorozáson tuti volt, abban a korban van. Korrupció szelét érzem.
A Mester valós szellemiségéhez jobban illik egy Sturmtiger.
A hatástalanítás a fegyverekre vonatkozik csak, taposásra nem.

Névtelen írta...

Névtelen, a Mesternél a széllesség számít csak.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ornagyom, a Mester 30 eves. 18 eves 1996-ban volt. Az mar a teljes lazasag idoszaka volt. Akkor mar a kibujast nem is hivtak korrupcionak. Elment egyetemre, hopp, mar 2001-ben vagyunk. 2003-ban pedig megszunt a sorkotelezettseg.

Esetleg utananezne a kartotekjanak? Innen katonai adatbazisokat nem tudok konnyen lekerdezni.

Névtelen írta...

na, megvan Mestertől a tank referencia online:

"De az se vitás, hogy a Tigris tank a maga nemében szép. Van olyan szép, mint egy Volvo"

http://index.hu/velemeny/glossza/turul/

Prosztó M. Beléndek írta...

Maguk nem veszik komolyan az én javaslatomat a szovjet BT 7-re.

14-15 tonna, 70-80 km/h végsebesség, 500 LE dízelmotor (!), kerékkel és lánctalppal is üzemel, 76,2 mm-s, vagy 45 mm-es harckocsiágyú, 2x 7,62-es géppuska.

Ez egy szovjet könnyűtank a háború elején! Tudják, hogy mi sansza lehetett egy korai PzKfW-nek egy ilyen ellen one-on-one?

Ha jól emlékszem, a 30-as évek végén a BT5-tel v. a BT7-tel bemutatókon 7-8 métereket ugrattak...

Ezeken a tankokon alkalmazták először a Christie alvázat.

http://www.shift.sk/military/sifoner/mil/bt.html

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Csak 15 tonna?
Mit lehet azzal szetlapitani?
Legfeljebb a Haladas nehany ellenseget. Azokat se tomegesen.
A fegyvereket ne emlegesse, azokat Ornagy leszereli es elteszi a pincejebe nehez idokre.

Latta mar az Ornagy hazat? A tetejen van egy "torony", ami gyanusan emlekeztet egy harckocsi tornyara. Oda fogja felszerelni a loveget, ha gaz van. Maga meg szaguldozhat a vicces harckocsijaval.

Névtelen írta...

Szánalmas az a BT-7. Nem is foglalkoznék vele. Anno a Panzer Generalban igencsak fogytak :) Meg még annyi, hogy nem volt hozzá normális közepes meg nehéz tank, így sz..t se ért, lásd 1941 nyara

Kartotékot beszerzem, és majd zsarolom vele a Mestert:) Azt kérem majd tőle, hogy istenítse a Fospumpát:)

Tigris tank szép? A Mester náci, itt az újabb bizonyíték.

KGB, Prosztó szánalmas Bt-7-e ellen elég a Mester automata gépkarabélya is, nem kell beüzemelnem a T-72-es tornyomat.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Es a T-34 ill. a KV-1 mi volt, ha nem normalis kozepes es nehez tank?

Nem az volt a baj, hanem az, hogy Prosztohoz hasonlo karosszek-tabornokok iranyitottak a Voros Hadsereget.

BT-7. Kuldjuk Prosztot csataba vele a Lexusok ellen.

Névtelen írta...

T-34 41-ben? Hát pár darab max. KV-1 jól nézett ki, de nem volt igazán használható.
Lexus 2000-re gondol?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

A Lexus 2000 a páncélozott változat a lövegtoronnyal?

Névtelen írta...

Meg egy beépített fospumpával.

Prosztó M. Beléndek írta...

Dilettánsok.

A Panzer Generalban minden orosz tank fogyott, mert a számbeli túlerőt az ún. "initiative" paraméterrel ellensúlyozták, ami nagy vonalakban annak a sanszát adta meg, hogy ki lő hamarabb.

Kábé minden Panzer General játékot húszszor végigjátszottam.

Most elsiklok a T34re és a Klement Vorosilovra tett kijelentése felett, Őrnagy. De nagyon fájt.

Megjegyzem, hogy a Pz I és Pz II szánalmas konzervdoboz a BT7-hez képest, a PzIII kategória az 50mm-es torony alkalmazásáig (Észak-Afrika) szintén, a PzIV eseket meg 42-re kezdték felszerelni a hosszú csövű 75 mm-essel.

Tehát mondhatni, hogy egy orosz könnyűtank minősége messze meghaladta egy ún. német közepes páncélosét, egy az egyben.

Csak a német taktika pont nem az egy az egy ellen harcmodorról szólt, az orosz páncélos alakulatok dekoncentráltak voltak 41-ben, jelentős volt a Luftwaffe csatarepülői miatti légi fenyegetettség ill. a tank nem egy szétzilált visszavonuláshoz való fegyver.

Ne bosszantsanak.

Prosztó M. Beléndek írta...

És a Lexus jó autó.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Maga csak szeretne Lexust, Prosztó.
Beépített fospumpával, hozzá járó kísérő csatarepülőgéppel.

De nem lesz magának soha, muhahahaha!

Prosztó M. Beléndek írta...

De lesz, ha megeszek valakit, akinek már van.

Muhahaha

Névtelen írta...

A Mester is megmondta, hogy a PC-s játékok a valóság. Tehát a Panzer is. Téma lezárva. Csak hússzor játszotta végig? Nekünk az Akadémián kötelező tantárgy volt.

Ferenczy A. Szidónia írta...

Gizike kedves,

már hogy lennék én pasi? Az autós témában a férjem nyilatkozott. Én csak annyit tudok, hogy a jobb pedál gyorsít, a bal meg lassít.

Egyébként meg kérdezze Tölgyet. Bár neki a maga nemi identitása is fejtörést okozott, ha jól tudom?

Ferenczy A. Szidónia írta...

A tankok pedig már nekem is alapszinten mennek. Az elit ismeri. Most gondoljon bele, ha összefut a Mesterrel, mit csinál? Néz bután, miközben az elit elitje sorolja a jobbnál jobb harckocsikat?

No ezért vásároltam én meg a "szárazföldi haderő" című dokumentumfilmet. Haladni kell a korral. Régen teázott az elit. Ma tankokat vizslat. Ez a haladás.

Névtelen írta...

statkute faridabad tailoring karl heath kazakhstan arorab emrbe electrons establish integration
lolikneri havaqatsu