2007. április 24.

tirpak-admin
Kovátsch Gamma Bertalan: Egy focigyűlölö gyermekkora

Nem lehet biztosan tudni, mióta gyűlölöm engesztelhetetlenül a futballt.

A családi legendárium szerint focivébé volt és apám utált velem foglalkozni, folyton a hülye focit nézte a tévében. Hát megtanított olvasni. Talán három éves lehettem. Na, ez valami, amire jól emlékszem. A debil Ablak-Zsiráfra hasaltam, amit már akkor gyűlöltem, mert komolytalan faszságokkal volt tele, tank például egyetlen egy se volt benne. Közben apám a másik szobában ugrált a tévé előtt, mint egy majom. Kiabált és én nem értettem, hogyan vállalhat közösséget tök ismeretlen emberekkel azért, mert ugyanannak a csapatnak drukkolnak.

Talán itt kezdődött.

Az általánosban persze nem vettek be a csapatba. Először a kapuba állítottak, de ugrálva se értem el a felső kapufát, hát kiállítottak a pálya szélére. Wágner Ferencnek hívták a nagymenőt az osztályban, aki odajött hozzám és közölte, Bertalan, te csak labdaszedésre vagy jó. Hasznos dolgot csinálni nem tudsz, viszont a kritizálás nagyon megy, neked semmi keresnivalód a pályán. Legszívesebben leszíjaztam volna Wágnert egy székre és hátulról durr, egy pofon jobbról-balról, de ő volt az erősebb. Sokkal erősebb. Akkor kezdtem el tervezgetni bosszúmat a foci ellen. Nemsokára társam is akadt, a kis Horpadt Tóni, neki is labdát kellett szednie, mert nem tudott egyenesen rúgni.

Ő volt az, aki az egyetemen bevezetett a titkos társaságba. Egy fosszagú pincében gyűltünk össze és mindenkinek álneve volt. El nem mondhatom, az elején mennyire imponált a vezér! Pierre volt az álneve és azt állította, terroristakiképzést kapott. Minden héten összehívott bennünket és a "direkt akcióról" beszélt a foci ellen. Sejteket kellett képeznünk, szórólapoztunk és titkos szeánszainkon lopott focilabdákat vagdostunk darabokra. Először romantikusnak tűnt a dolog, később azonban egyre elégedetlenebb lettem az eredménnyel. A szórólapjainkat kiröhögték - naná, hogy Wágner volt a hangadó megint - Pierre szónoklatai a pincében pedig egyre üresebbnek tűntek. Rájöttem, hogy ezek a lófaszjancsik nem tudnak a focinak ártani.

Feljelentettem őket tehát és beépültem a rendszerbe. Cikkeket kezdtem írni. Mosolyogtam, jópofiztam, viccelődtem, ahogy elvárták. Mindig egy dolog éltetett azonban. A focin akartam bosszút állni. A mindig magabiztos és népszerű Wágneren. A focizókon, akik egymás társaságában jól érzik magukat. Nagy, felém tornyosuló apámon, aki drukkerközösségekben élte ki az állati falkaösztönét. És úgy egyáltalán mindenkin, aki nem én vagyok.

Nekem ne érezze jól magát senki, ha nekem nem tetszik.

Aztán eljött az én napom és bosszút állhattam.

Nesztek, kretén focirajongó hülyemagyarok. Remélem, fáj. Muhahahaha!

1 megjegyzés:

tirpak-admin írta...

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Azt még nem is említettem, hogy amikor egyszer elgurult a labdájuk és nem találták meg, akkor engem ruháztak meg érte!
2007. április 24. 9:49
Hot&Tóta A. Lajos írta...

Engem elgondolkodtat, hogy esetleg itt nem konkrétan a foci utálatáról van szó, hanem úgy általában mindennemű közösség utálatáról, amely ellenérzés abból fakadhat, hogy talán - érthető okból - a Mestert egyetlen közösség sem fogadta be.

Magam sem vagyok egy igazi közösségi ember, úgyhogy ezt teljesen megértem. Bár szerintem más okból nem vagyok az. Régen voltam, aztán valahogy elegem lett belőle. De ez nem túl érdekes.

Ami viszont az, az a 'virtuális közösség' nevű fogalom, amely az egyik, ha nem a legnagyobb legnagyobb hazugság, amit naponta tolnak az arcunkba. Teljesen egyértelmű, hogy a 'virtuális valóságba' belépő semmiféle valóságba nem bele, hanem attól elfele menekül, a 'virtuális közösség' pedig azt jelenti, amit eredetileg jelent: képzelt közösséget, nemlétező közösséget.

Nem a virtualitás közösségét, hanem a közösség virtualitását.

TWÁ azért lehet meghatározó szereplője a virtuális közöségeknek és a virtuális valóságnak, mert a létező valóságtól elmenekülve, a tényleges közösségekbe beépülni nem tudva/akarva egy igen atomizált, nem-valóságalapú nem-világban szól egy nem-közösség tagjaként a nem-személyeknek.

Komolykodás OFF.
2007. április 24. 11:33
reformer írta...

Bertalan! Nincs igazad! Kellene a futball VB, de nincs rá pénz! Most fontosabb reformlépések szükségesek! A drukkerekre most nem gondolhatunk!
2007. április 24. 11:33
Dr. Minorka írta...

Csak halkan kérdezem:
1. a tisztelet kompánia ismeri-e a latin mondást a sasról és a légyről?
2. bár van létjogosultsága egy média véglény rituális rugdosásának, de nem kellene már egy pozitív blogot is indítani?
2007. április 24. 11:46
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hot&Tóta A. Lajos said...
"Magam sem vagyok egy igazi közösségi ember, úgyhogy ezt teljesen megértem. "

A liberalizmus és a közösségi érzés zűrös kombináció.
2007. április 24. 12:12
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Dr. Minorka said...
"nem kellene már egy pozitív blogot is indítani?"

Aztán milyen értelemben lenne az a blog pozitív?
Csak jó dolgokról szólna?
2007. április 24. 12:13
Hot&Tóta A. Lajos írta...

"de nem kellene már egy pozitív blogot is indítani?"

Nem vág a profilomba. :-) Komolyabbra fordítva a szót, néha szoktunk másról is írni, nem pusztán TWÁ-ról. Ha turkál egy kicsit az archívumban, Bertalantól és tőlem is talál számos cikket másról. Pozitívnak persze igazán azok sem nevezhetők...

A fene tudja. Azt hiszem, a kritikai újságírst gyakoroljuk. :-)

Van egy másik blog, A DOLGOK, de az egyelőre nem indult be. Pedig... De hát nem lehet mindent egyszerre. Meg arra a pár hétre, ameddig még kitart a Mester blogja, igazán megfelel a negatív szellemű tényfeltárás is.
2007. április 24. 12:51
Hot&Tóta A. Lajos írta...

A liberalizmus és a közösségi érzés zűrös kombináció.

Igazából nem definiálnám magam liberálisként, jóideje már. Nincs ilyen átfogó világnézeti rendszerem, inkább innen is egy kicsi, onnan is egy kicsi...

Közösségi érzés... elég sokat csalódtam a különféle közösségekben, aztán valahogy kiiratkoztam belőlük. Valahogy zavart, hogy ütemre kell lépni. A többi részével semmi bajom.
2007. április 24. 12:54
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hot&Tóta A. Lajos said...
"Valahogy zavart, hogy ütemre kell lépni. "

Hát a közösségi szabályok elfogadása ugyancsak zűrös terület. Általában azonban rá vagyunk kényszerítve. Gondoljon a társasházra, a tömegközlekedésre vagy éppen a KRESZ-re.
2007. április 24. 13:03
Hot&Tóta A. Lajos írta...

Á, nem ezt értem alatta. Nem a közösségi szabályok zavartak, hanem az, amikor más közösségek tagjai örökösen megelőlegezték nekem, hogy mindenben egyetértek annaka közösségnek a véleményformáló tagjaival, amelyikbe éppen tartoztam.

Voltam például sportoló, aztán az nem zavart, hogy tagja voltam a kosárlabdacsapat közösségének, az sem zavart, amikor egy zenész-közösségnek voltam a tagja.

A politikai-társadalmi közösségek viszont nem jöttek be. Nekem. ellenben semmi bajom nincsen azokkal, akik szeretnek ilyen közösségek részei lenni, néha még kicsit irígylem is őket, hogy képesek rá. Nekem nem megy az ilyesmi, inkább nem is erőltetem.

Egyéb közösségek, mint mondjuk a béleggyűjtők vagy a hajléktalanok, szenvedélybetegek ügyét felkaroló mozgalmak, jöhetnek. Politikai közösségből meg tényleg nem kérek. Jobb ez így, mindenkinek.
2007. április 24. 13:15
Dr. Minorka írta...

Ne lettem volna lusta kifejteni ezt pozitív izét...:) Természetesen nem arra gondoltam, hogy napsugaras dolgokat írni. Amikor TWÁ-t kritizáljátok, akkor az kirajzol egy másik/ellenvilágot is. Ezt kellene TWÁ-tól függetlenül kifejteni, tematizálni (ahogy a világ áll ennek is kritikainak kell lennie, csak nem egy infernális téma kapcsán).
2007. április 24. 13:51
Hot&Tóta A. Lajos írta...

Nekem voltak kezdetben ilyen túlkapó szándékaim, de a bloggerek közössége úgy vélte, hogy a komoly(abb) gondolatok nem ide valók, hanem egy másik blogra.

Én pedig - láss csodát - igyekeztem elfogadni a közösségi szabályokat.

:-)
2007. április 24. 14:12
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Dr. Minorka said...

"Amikor TWÁ-t kritizáljátok, akkor az kirajzol egy másik/ellenvilágot is."

Ahol csak jó írások vannak, átgondoltak, alátámasztottak és mindez naponta.

Az lenne a blogparadicsom.

Á, az ilyesmi csak álom. Talán nem is létezik.
2007. április 24. 14:19
Dr. Minorka írta...

Nem csak a szakmai minőségről van szó, hanem a szellemiségről is!
Nem kell naponta, lehet kollektív blogot csinálni.
2007. április 24. 15:01
Hot&Tóta A. Lajos írta...

Nézze, minorka doktor.

Én szívesen írnék egy olyan blogba, ahol érdemi világnézeti kérdések és társadalmi, tudományos kérdések vannak terítéken, csak azt nem tudom, hogy kivel csináljam közösen. Egyedül nem tudnám élvezetesen művelni ezt a sportot, az biztos.

Ha van egy csapat, akkor nagyon szívesen csatlakozom.
2007. április 24. 15:09
Dr. Minorka írta...

Akkor tartsuk ezt evidenciában:)
2007. április 24. 15:12
Kovátsch Gamma Bertalan írta...

"Célozni tanulnak a katonák egy káplár vezetése mellett. Nem valami fényesen megy a dolog. A káplár dühösen szidja regrutáit, aztán kikapja a puskát egyiknek a kezéből, mikor éppen megint elhibázta.
- Szamarak - kiabál a káplár -, tudtok ti lőni! Adjátok ide azt a puskát! Ide nézzetek!
Céloz és hetykén lő. De nem talál. Egy percre zavarba jön. Aztán mérgesen rámordul az egyik katonára:
- Így lősz te!
Megint céloz. Nem talál. Egy másikhoz fordul:
- Így lősz te!
És így tovább. Végre kilencedszer talál. Mellére üt:
- És így lövök én!

A kilencedik lövés még késik. A káplár keze még reszket, de szemei egy árnyalattal talán már tisztábban látják a célt."
2007. április 25. 21:19