2007. július 20.

Kovátsch Gamma Bertalan
Prolik és igényesek

Ha valaki azt meri kommentelni, hogy ez a téma gumicsont, letépem az arcát.

Igen, már kikeltem a hitelből bevásárlók ellen, na és, akkor mi van? Még nem veséztem ki a témát a maga teljességében. Voltak már ezek egyszerű idióták és konzumidióták, köcsögök, faszok de mindez nem elég - hogy mondjam - ütős.

Proliknak még nem neveztem őket.

A prolit azt eddig másra tartogattam, a gyurcsánynemszerető baloldaliakra, de itt az ideje eredeti értelmében használni. A panelprolit nagyon rákentük már a hülyék pártjára, ideje visszaadni a rangját. Majd fogok én itt PC-skedni, én, aki mindig őszintén kimondja. Prolik vannak. És sokan. Mert mi a proli ugye? A proli az a nemelit. A proli az a vadkanszerű figura, aki vadmalacforma gyerekeivel a leértékelt ruhák között dagonyázik. A proli az tévét vesz, sőt autót. Légkondicionáltat. A proli elmegy a teszkóba és egy egész bevásárlókocsit televásárol teszkós élelmiszerekkel. A prolinak a plazmatévé mellett még mobiltelefonja is van. Sőt, a proli még arra is képes, hogy olcsó törökországi nyaralásra menjen.

Mert ezek ilyenek.

Ezzel szemben vagyunk mi, az igényesek. Vegyünk mondjuk engem, az igényest. Az igényes az elit. Ha a gyerekeimmel igényesen boltba megyek, megnézem az árat is és okosan kihasználom a leértékeléseket. Van tévém és autóm is, bár a tévét nem nézem, az autóm pedig szolid, felső-középkategóriás, nem is Suzuki Swift vagy terepjáró. Ha elmegyek a teszkóba, igényesen válogatok és tudom, hogy az időmmel takarékoskodok, ha egyszerre sok mindent veszek. Igen, a mobiltelefonomban van kamera, de csak muszájból, mert van egy rendes digitális fényképezőgépem is. Igaz, azt sose használom, mert sosincs nálam, ezért csak a telefonnal fényképezek, de akkor sem fekszem le konzumidióta fölöslegességeket tukmáló kampányoknak. Ha pedig nyaralni megyek mondjuk Törökországba, akkor azt igényesen teszem, mert tudom, hogy mi az a last minute.

Óriási különbségek ezek.

Ja, és a legfontosabb különbséget nem is említettem. Hitelt mindezek megvásárlására sose vennék fel. Elit ilyet nem tenne. Azt meghagyom a konzumidiótáknak.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az index végleg eldugta a Mester blogjának a linkjét, hogy senki ne vegye már észre. Egy hétig nem fogok reklámokat nézni, az indexet blokkolom mint oldalt, mélyen gyászolok és régi Worlukot olvasok.

RIP Index, RIP Wé Világa.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Bauer, maga nem hisz. Higgyen és a világ magától kiderül. Jobb alul az Időjárás alatt vannak a blogok, elsőként a Mester blogbejegyzésével! Örök értékek nem tűnhetnek el, ne feledje.