2008. január 9.

Ferenczy A. Szidónia
GYF vs. GVH

"Nem tudnak mondani olyan adófajtát, ahol ne csökkentek volna az adók. Megígértük, megtettük. Szavazzon Ön is az 5 éves adócsökkentési programra"
- ismeretlen politikus a 21. század elejéről




Basszus, hát ez tűrhetetlen. Már a reklám sincs ingyen. Sőt, még hazudik is nekünk. A fogyasztónak, aki a létezésének a princípiuma.
És még azt is meg kell gondolnom, megvegyem-e telefonon a tévében látott óriásterepjárót gondolkodás nélkül. Vajon kell-e hinni a közvetlenül a Híradó után megjelenő, intelligens oxigénmolekulában, ami megkeresi a szennyeződést? Semmi sem az, ami látszik.
De mégis jó ez a reklám-izé, mert tájékoztat: megmondja hol olcsó a hús, mi a trendi, és mit igér a politikus.





Mert hát honnan is tájékozódna az atyámfia, az adófizető választópolgár a politikáról, hát a tévéreklámból. Szórakozás és tanulás: gyorsan és észrevétlenül. Egészen véletlenül - ha nem az elektronikus médiát nézzük - az utcai hírmondók (copyright by Lópici Gáspár) is multifunkcionálisak. Egyik nap még a plazmatévé meg a csirkemell látható, de márciusban már a szépfogú, tisztaszemű politikus tekint le reánk. Akár a tévében - egyszer ez, másszor az. Biztos vagyok benne, hogy a fizetett politikai hirdetés tulajdonképpen egy igen hatékony oktatási módszer.

A hazug és kevésbé hazug reklámok garmadája között a választóvíz pedig maga a GVH. Aki jól odabasz a hazudósoknak. De persze kirívóan nagyott kell ám hazudni, mert csak akkor büntet. Egyébként, a sunyi, lapos, csúsztatós fajták azok átmennek a léc alatt. Shit happens, mondaná Halász Előd ékes németséggel. Pont a GVH lenne tökéletes itt, kurvaországban.


A szándékot viszont értékelni kell! A csaló-hazug sajtárusok, autókereskedők, mobilcégek meg is kapják a hazugság bérét a hivataltól.

Lám a mindent átlátó Mester se tér ki a szingularitások kezelésére. Mert a politikai hirdetés is reklám, és abban is lehet hazudni. (de lehet ám, de ez magából a reklám definíciójából következik)





Őket is megbírságolják majd?

5 megjegyzés:

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ejnye, Szidi, hát ki az a GYF?
Volt kinyilatkoztatás a Mestertől vele kapcsolatban?

Ferenczy A. Szidónia írta...

Én speciel láttam egy reklámfilmet még akkor, amikor volt TV előfizetésem, amiben a Mester Idolja ígért.
És hát maga a Mester mondta, hogy az istenadta állampolgár tájékozódik a politikáról a reklámokból.
Az azóta történt eseményeket és a Mester reklámmal kapcsolatos felvilágosító epizódját bátorkodtam a formális logika ezközeivel összekapcsolni.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ah, látom már! De hiszen téma volt ez a képmesékben!

Beillesztettem a videót, ha nem haragszik, Szidi drága.

Maga hány reklámot értett már meg?

Ferenczy A. Szidónia írta...

Az én személyes kedvencem a "müszi" volt.
Köszönöm a beillesztést. Mi nők nem nagyon értünk ehhez a műszaki humbughoz.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Aztán majd lemaradnak az Internet-korszak kíméletlen versenyében és végképp a fakanál mellé szorulnak.

Gondolja meg.