2008. január 22.

Kovátsch Gamma Bertalan
A példakép

Úgy volt, hogy a mai rajzfilmecske kommentárját Szidi írja (nem is a Flóri Anna), de aztán rádöbbentem, hogy nem adok én ilyen fontos témát egy tapasztalatlan proto-megmondóember kezébe. Meg aztán az is kurvára fontos, ki mondja. A hitelességet nagyban javítja, ha a leckét olyan szájából halljátok, aki maga is példaképként állhat előttetek.

Én vagyok a példakép, helyesen látjátok. Azt a kis pöcsöt ott hátul, aki nem nézett rám áhitatos szemekkel, példaképre néző módon, na azt azonnal dobja ki az a két vállas fiatalember a hátsó padsorban.

Csak úgy nyekkent. A vállas fiatalemberek egyszerűsített kérdéseket kapnak majd a vizsgán a Modern Képmesékből.

A többiek viszont töltekezzenek és keressenek meg engem a történetben.



Ki talált meg? Ó, mennyi kéz! Az, a három, aki nem tett fel egy kezet se, az sajnos röpül mostan. Örülök, hogy maguk lábán húztak el ezek a birkák és nem kellett a vállas fiatalembereket igénybe venni.

Na, hol vagyok én a filmben?

Nem, nem a diplomás munkanélküli, mi vagyok én, munkakerülő bölcsész? A kutyahűségű tekintetek láttán megbocsátok és megmondom a tutit.

Én az vagyok, akinek az iparban szerzett tudása frissebb, mint ami a könyvekben van. Mert ki elég megbízható ahhoz, hogy sose térjen le a vonalról és mindig azt mondja meg, ami kell? Az ilyesmit nem lehet tanulni, az ilyesmit csak nehéz tapasztalattal lehet megszerezni.

Pont úgy, mint én. Az újságírást én nem tanultam, hanem megszereztem és ülök rajta szakadatlan. Alólam kihúzni nem lehet, mert én vagyok a Mester. A sok wannabe újságírócskának tudom ajánlani a munkanélküli diplomások utolsó mentsvárát, a mekit.

6 megjegyzés:

Ferenczy A. Szidónia írta...

Észrevette Bertalan, a rafinált képi elemeket?
hogy az óráról a másszínű megy ki?

Tudja, ide egyforma emberek kellenek, összezárt csoport, aki ugyanúgy gondolkodik. Hogy is lehetne máskép, ha "egy a Mester". Aki vevő az igére, az marad, a többi mehet.

Aki meg megy, az majd nyalja fel a padlót a sültkrumplisoknál. Vagy járjon továbbképzésre.

Itten rögtön akad is valami istennyila, mert ingyér nincsen oktatás. Tehát ha a lógós tanulni akar, akkor dolgoznia kell. Mert nehogymár az elit pénzéből koptassa a padot a retardált lógós selejt!

De ha annyira nem bírta a versenyt az egyed, hogy már a 8 osztályt se végezte el, akkor marad a padlónyalás. For life.

És azt észrevette, hogy a munkanélküliek képzése kifakult a képből? Ez nem lehet véletlen. Ha nincs munka, nincs fizu. Nincs fizu, nincs oktatás, mert itt nincs ingyenebéd. A jóléti állam nyugdíjba ment. Rokkatnyugdíjba.

Magam már azon se csodálkoznék, ha a munkanélküli központokat bezárnák, és az ottani papírtologatók is a pecsétgyáriak sorsára kerülnének.

Szóval itt egy nagy koncepció kezd a képkockák között kibontakozni.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Öngondoskodás.
Alig várom az erről szóló részt.

Amúgy ezt ismeri?


Mi a baj a magyar közoktatással?


A szakiskolákra külön felhívnám a figyelmét.

Névtelen írta...

nem azért a kétfillérért, de érdekelne már egy nézettségi index.

mert mintha a CBA-ban ugyanolyan lenne a hangulat és a dzsipesek sem váltottak volna hybridbe.

De lehet csak én vagyok türelmetlen.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Kerese parancs, Bauer.
Ha a jobb oldali savon a Modern Kepmesek linkre kattint, nem csak a nezettseget, de annak trendjet is megvizsgalhatja. Nekem ugyan nincsenek fokuszcsoportjaim, de van YouTube-om, amit proxynak hasznalhat a 14-50 eves, politikai erdeklodesu korosztaly koreben kivaltott erdeklodessel kapcsolatban.

Azt elmondom, hogy a blogot sokkal tobben olvassak, mint ahanyan a filmeket megnezik, pedig ott vannak a postok kozepeben. Miert, nem ertem. :-)

Névtelen írta...

Én ma a droidjaimmal megnézettem ezt a részt, de nem fogták fel, nem értékelték. Ezért droidok.
De ellent kell mondanom a Mesternek. Mindenki nem dobhatja el a felmosót, mert nem lehet mindenki elit. Ki fog akkor takarítani? Nehogymá

Gizike írta...

Elmegy maga a túróba, KGB, maga egy szemét alak! Képes volt kidobatni azzal a két vállbanyakas szerencsétlennel az előadásáról??
Vállas fiatalember…na persze, legfeljebb magához képest, KGB, legfeljebb magához képest! Fél óráig vigasztaltam az egyiket, mert kidobás közben véletlenül kiment a bokája, ott sírt a vállamon! Mert az enyimen lehet!
Hogy néztem volna áhitatos szemekkel magára, mikor képes volt megint fodros blúzban megjelenni?? Egyébként se játsza itt meg magát, mindnyájan tudjuk, hogy maga az a sötétbőrű vödrös- partvisos pasi volt a liftben, és itt most megjegyzem, hogy nem tudom, mikor fogom megbocsátani magának, hogy ehhez a kommenthez meg kellett néznem a berakott videót!
Én vagyok a Mester legnagyobb tisztelője ezen a blogon, ezért most nem is mondom azt, hogy mennyanyádba Árpi, mert ilyet csak a hülye birkák mondanak.
Hát mer’ nemértik a mélységeket, mer’ a felszínen mozognak, meg klisékben gondolkodnak, de ő meg nem, mert ő mindig belehatol a mélységekbe, és hát mi, páncélkovácsok, jól megszívtuk, az a helyzet. Kurva életbe! Hát azonnal kiveszem a lányomat a páncélkovács-iskolából, és akkor most felteszem a kérdést: miért vannak egyáltalán páncélkovács iskolák???
Ja, bocs. Rossz kérdés volt.
Izé.
Asszem, ezt elcsesztem most, bocsika:(