2008. április 29.

Kovátsch Gamma Bertalan
Televény

Most azt akarom, hogy képzeljetek el egy dús, nyüzsgő televényt. Képzeljétek csak el. Beletúrtok a televénybe és az ujjaitok között hízott férgek kunkorodnak. Megcsapja orrotokat a bomlás édeskés bűze. Egy zsíros pióca keresgél az ér után a kezeteken. A karotokon most elkezd felfele futni egy csapat dögbogár ...

Undorító! Hányinger! Gyomorfordító! Fospumpaszagú!

De nem?

Puch László pártpénztárnok pont ilyen televény szülötte. Ebben érzi jól magát. Olyan, mintha nem is ember lenne, hanem egy szörnyű posványban tenyésző bélféreg. El kell az ilyet taposni hezitálás nélkül.

Akkor ennyit Puch Lászlóról.

De ne gondoljátok azt, hogy a másik oldal jobb, á, nem. Lopnak azok is és kacsintanak egymásnak. Megmondtam én nyíltan Szeteynek, hogy korrupciómeghajtású demokrácia van. Megmondtam neki bátran, tudtam én már akkor, hogy halott ember, akibe lehet rúgni.

Lehetne másként, nyugatosabban. Lehetne mondjuk egy ötlet egy rajzfilmsorozatról. Finanszírozhatná az EU és a kormány. Elkészülhetne 80, akarom mondani 76 rész, amit az adófizetők pénzén vetítenek le, az adófizetőknek. Mindenről lehetne papír, számla, kimutatás és kifizetés. Írhatná a szövegét egy ember, aki tudja, hogy annak húzzák, aki fizet. És ő húzná, pontosan azt, amit megmondtak neki és jogosan tenné zsebre a pénzt. Számla ellenében. Nem is munkabérként, azt megmarad a proliknak. Ez nem lenne lopás, ez nem lenne a klientúra etetése, ez a versenyszféra és az állam példaszerű együttműködése lehetne.

Lehetne másként.

Nyugatosabban.

De ezek? A balkáni televényben érzik jól magukat. Levettem a kezemet róluk.

20 megjegyzés:

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Héló, Bauer!
Hova lett a postja?
Beszólok és mindjárt törli?
Hogy lesz így rettenthetetlen megmondóember?
Többet kell viselnie és bátran visszavágnia, ha nem tetszik!

Névtelen írta...

jegeltem az előzőt, atyaég a kép lol

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ah, látom, nem törölte, csak átszerkeszti.
Ne is tegye.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Az én véleményem az én véleményem.
A maga véleménye meg a magáé.
Én itt nem vagyok szerkesztő, csak ugyanolyan tag, mint a többi blogger. Blogtulajdonosi jogaimmal csak kivételes esetben élek vissza, főleg elszabadult kommentelők esetén.

Névtelen írta...

nekem sem tetszett, van ilyen.

Szetey-t már el is felejtettem hogy volt, durva.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Látja, ismét kiviláglik, miért áll annyival felettünk a Mester.

Ő tudja, kibe lehet rúgni.

Milyen égés lett volna, ha mondjuk az Úrba rúg akkor.

Névtelen írta...

A Mester most ideges mert cserbenhagyták.

Most visszavágott a maival, dehát közben valahogy elpártoltak az olvasók ;[

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Tényleg, hová lettek az olvasók?
Azok a párban járó, egymásnak labdákat adogató, leállíthatatlan kommentelők?

Legyünk jóindulatúak és mondjuk azt, hogy az ünnep miatt nincs forgalom?

Legyünk.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Ja, meg a Puchot sose szerette a Mester.

Meg a Szekerest sem.


Aztán mégis itt tenyésznek a televényben.

Muhahaha, Gizike melléfogott! A Baja Feri alászállt.

Ferenczy A. Szidónia írta...

Látják?
a Mester azért óvatos duhaj. Nem rúg az olyan nagyot, illetve nem csak odarúg. A múltkor Gizike megfeddett a moralizálás miatt, de ezt a ziccert kihagyni?

Olyat rúgok én ebbe a lopós bandába, hogy a fospumpáék kapják a másikat.

Mert nincs ám új a nap alatt, minden borzalmat végigpróbáltak már a hülyék pártjában. Olyan ez, mit de Sade márkit összehasonlítani Kelemen Annácskával.

Egyébként is, a tisztakezű reformer szerintem most is áldozat, kényszerszerepbe szorítja őt a korrupt pártja, ahova csak muszájból jött. Értik, hát mindenki léphet kutyaszarba!

Illetve, majdnem mindenki.

tölgy írta...

Nem vagyok egy biológus, és kötekedni sem szeretnék, de a pióca nem vízben él? (Én eddig csak ott szedtem össze.)

TW Airlines hirtelen vákuumba került? Így járhat mindneki, mint ez a magát überokos és fineszes csávónak gondoló angoltanár, ha nagyon beáll harsogni az épp aktuális politikai retorikát. Mert a politika fordul, az olyan. És vele a retorika. És az olvasók a politikát követik. A diáktalan tanár meg vagy felköp és alá áll, követi őket az új irányba, vagy hívek nélkül marad.
A mai lecke: ne csak írj, olvass és gondolkozz is néha.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Tolgy, a pioca ott el, ahol kell neki. Undorito allat, ha valakit ossze kell hasonlitani vele, nem valogathat. Szerencseje, hogy urhajosokat ritkan neveznek piocanak, kulonben mehetne az urbe is.

A retorikaharsogasrol szolo megjegyzeseit visszautasitom. A profi azt mondja, amit kell. Ezert fizetik. Miert, egy reklamszerzo nem reklamoz biogilisztat egyik nap, vecetisztitot meg masnap?

Ez egy szakma, meg kell erteni. A Mesternek itt meg egy kicsit tanulnia kell.

tölgy írta...

"A Mesternek itt meg egy kicsit tanulnia kell." -
na ez a blaszfémia, erről beszélek Nyuszó-muszó.

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Hahaha, Tolgy, kibujt a szog a zsakbol! Liberalis maga? Aminthogy a Mester az!

Itt nem am szajtatott hasraesessel folyik a felnezes, hanem (alkoto!) kritikaval.

A Mester most nehez pillanatokat el at, nem tekintheto minden szava kinyilatkoztatasnak.

tölgy írta...

A Mester most nehez pillanatokat el at, nem tekintheto minden szava kinyilatkoztatasnak."
A Maga lelkét a kétely zsizsikjei rágják. Nem lesz ebből tirpák-belháborű?

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Tirpak-belhaboru *van*.
Gizikenek peldaul teveszmei vannak.
Azt hiszi, egy japan elmegyogyintezetbol figyelik meg ot.

Csak nekem higgyen. En tudom az Igazsagot.

Mit tudhat egy Gizike? Vagy egy Proszto?

Lajos tudhatna valamit, de folyton iszik.

Prosztó M. Beléndek írta...

Tudok autót vezetni.

Névtelen írta...

Nagyon úgy van! Aki számla nélkül lop, az a hülyékpártját támogatja!

Mennyivel szebben lehet csinálni mindezt, és nem csak a médiában, hanem a művészeti életben is. Finoman, úriasan.

Például így:

http://nyelvesz.blog.hu/2008/04/07/irigykedok

Ferenczy A. Szidónia írta...

Beléndek,
kimehetek még az utcára? vagy köktözzek máshová?
pont maga miatt adjam fel a bokrétási összkomfortost?!

Kovátsch Gamma Bertalan írta...

Az utcara kimehet, csak a kertjebe ne. Belendek lecserelte a tuningolt streetracer-jet egy terepjarora.

Bozotraccsal.