2007. február 10.

tirpak-admin
Kovátsch Gamma Bertalan: Az újságíró is ember

Amikor naponta kezünkbe vesszük az újságot, kinyitjuk a rádiót, tévét, urambocsá', odanavigálunk egy portálra az információs szupersztrádán, bizony keveset gondolunk a mögötte ténykedõ újságírókra. Pedig az újságíró is csak ember, aki szeret és szeretetre vágyik, tilosban parkol, parizert reggelizik, néha felönt a garatra és megesik, hogy betép a füves cigitõl.

Az alább a magyar médiavilág egyik legfestõibb munkásemberével, Prosztó M. Beléndek médiamunkással beszélgetek, aki számos újság szerzõsége mellett a For a better Tirpákbokrétás címû blogon is feltûnõen, mondhatni penetránsan aktív. Beléndekkel sokáig az utcán is lehetett találkozni, az egész ország ismerte az arcát, mint az újságírót a Mónika-showból, akinek cikke miatt a IX. kerület zöldségeseire a terroristagyanú árnyéka vetült. Mint kiderült, a cikk egy félreértésen alapult, de a zöldségesek élõben közvetített önbíráskodása hatására Beléndek megváltozott arcberendezéssel és a nyilvánosságot kerülve él mostanában. Beléndekkel az inkognitó megõrzése érdekében egy internetes fórum "baba-mama" rovatában beszéltünk meg találkozót, a félreértések elkerülése végett elõre rögzített nickkel. A rovat felháborodott kismama íróinak hozzászólásait töröltük az interjúból.

- Beléndek, merre jársz mostanában? Az Ibolya presszóban már egy hónapja senki nem látott.

- A kurva anyádat, Bertalan, nagyon jól tudod, hogy azok a zöldségesek vadásznak rám a show sugárzása óta. A minap egy sárgarépát szeleteltem és a kés úgy csúszott meg rajta, hogy majdnem levágtam az ujjamat. Tuti, hogy merénylet volt. Ne baszogassál már te is.

- Na jó, beszéljünk a régi szép idõkrõl. Régen a te megmondásaidtól rettegtek a közszereplõk. Hogy sikerült a zöldségescikkig lecsúsznod?

- Bertalan, te tapló. Ha nem hagyod abba a cseszegetésemet, inkább gondosbocs nicknek válaszolok a Pampers seggtörlõ kendõ kérdésében. Megmondtam korábban, amikor az Ibolyában még együtt ittunk. Meg akarom váltani a világot. Nem tûrhetem, hogy a sok paraszt csak éljen bele a világba, mit se tudván fontos dolgokról, mint a harci helyzet, Orbán elmebetegsége, a zöldségesösszeesküvés, Pim Fortuyn vagy hogy melyik stratégiai játékban lehet legmókásabban terrorbombázni. Egy elitet akartam felnevelni.

- És sikerült, Beléndek? Megérte?

- Utolsó figyelmeztetés, Bertalan. Ideges vagyok, két hete csak parizert eszem, nem merek zöldséghez nyúlni se. Ki tudja, ki van benne az összeesküvésben. Ne húzd az idegeimet, vagy anita28 nickkel folytathatod az interjút. Nem sikerült. Az elitek lepattantak, amikor meglátták a felbõszölt zöldségeseket. Én is alig tudtam megpucolni. Nem érte meg, ebben a fos országban semmi nem éri meg. A Kárpát-medence még nem érett meg az eljövetelemre.

- Tegnapelõtt egy nagyszerû házibulin voltam gyönyörû lányokkal, akikkel mind lehetett smárolni, mert teljesen beszívtak a fûtõl. Miért nem jársz ilyen helyekre újabban?

- Bertalan, kész. Megtörtél. Most sírok és a billentyûkre potyognak a könnyeim, pedig nem tesz nekik jót és nem merek kimenni az utcára új billentyûzetet venni. Ezt akartad? Hogy lehetsz ilyen szemét? Nagyon jól tudod, hogy nem mehetek nyilvános helyre. Egy saját magam által fúrt alagútban élek és még így is rettegek, hogy mi lesz, ha megtalálnak. A zöldégesek csak a kisebb baj. Azok már lenyugodtak. Voltak más cikkeim is. Az elmebetegek pikkelnek rám, hogy Orbánt hozzájuk hasonlítottam, a szippantósok pedig meg akarják nekem élõben mutatni, milyen egy fospumpa. Egy veterán harcjármû gyûjtõ pedig üldöz. Egy Sherman tankkal. Tört már be egy kerthelységbe Sherman tank téged keresve, mikor ott békésen sörözgettél? Kívánom, hogy te is átéld.

- Jól van, jól van, nem kell mindjárt pityeregni. Nem nyerhet mindenki, aki gyenge és nem bírja a versenyt, az pusztuljon el. Nemde, Beléndek? Így a végére egy fajsúlyos kérdés. Van-e valami reformötleted?

- Igen, van! A szólászabadsággal ellentétes, hogy az a sok ember így feldühödött azért, amit írtam róluk. Micsoda posvány ország az, ahol a zöldségesekrõl nem lehet leírni, hogy mind terroristák? Vagy ír az ember egy cikket, hogy a Sherman tank egy fos kis gyufásdoboz és erre a legváratlanabb pillanatokban bukkan fel egy, áttörve a falat vagy kibújva az álcalombok alól. Az a reformötletem, hogy a szólásszabadság védelmében védjen engem egy interkontinentális rakétákkal felszerelt kommandósszakasz. Én ezekkel a véglény olvasókkal nem kötök konszenzust, viszont át akarok gázolni rajtuk. A Sherman tanknál nagyobb tûzerõre van szükségem!

- Köszönjük, Beléndek, a jövõ héten egy újabb mini-interjúval folytatjuk. Addig is kellemes áskálódást.

- Rohadj meg, Bertalan.

Nincsenek megjegyzések: